۲۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸
  • کد خبر: 321120
عرضه نفت روسیه افزایش یافت

تولید نفت روسیه با بالا رفتن سهمیه این کشور در قالب توافق کاهش عرضه اوپک پلاس افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری بلومبرگ، تولید نفت خام و میعانات گازی روسیه در دو هفته‌ نخست ماه سپتامبر افزایش یافت زیرا تولیدکنندگان اصلی این کشور مطابق توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) عمل کردند و آتش‌سوزی تأسیسات گازپروم در غرب سیبری مهار شد.

بر اساس داده‌های وزارت انرژی روسیه، این کشور در بازه زمانی یکم تا ۱۳ سپتامبر به‌طور میانگین ​​روزانه یک میلیون و ۴۵۶ هزار و ۹۰۰ تن ( ۱۰ میلیون و ۶۷۹ هزار بشکه در روز) نفت تولید کرده است که این نشان از افزایش ۲.۴ درصدی نسبت به دوره مشابه اوت دارد.

اگر این مقدار تولید در ماه سپتامبر حفظ شود، شاهد بیشترین افزایش ماهانه تولید نفت روسیه در بیش از یک سال اخیر خواهیم بود، عرضه نفت این کشور در ۱۳ سپتامبر (۲۲ شهریورماه) افزایش یافت و به ۱۰ میلیون و ۷۲۰ هزار بشکه در روز رسید که نشان می‌دهد به احتمال زیاد میانگین مجموع تولید این ماه بیشتر از هفته‌های نخست خواهد بود.

در حالی که تولیدکنندگان اوپک پلاس با توجه به افزایش تقاضای جهانی نفت توافق کرده‌اند تولید خود را از ماه اوت ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش دهند، به‌تازگی نگرانی‌ها درباره امکان رسیدن این ائتلاف به اهداف خود بیشتر شده است.

سهم روسیه از افزایش عرضه در قالب توافق اوپک پلاس حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز است.

کد خبر 321120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =