انجام موفق و همزمان عملیات‌ تعمیراتی در سکوی ایلام

چند عملیات تعمیراتی به‌طور هم‌زمان و با موفقیت در سکوی نفتی ایلام انجام شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، در ابتدا با هماهنگی انجام‌شده با مدیریت امور تولید این شرکت و شرکت ملی نفت ایران درباره اجرای عملیات، پس از مجوزهای لازم به‌منظور توقف فعالیت چاه‌های نفتی سکوی بهره‌برداری ایلام و پس از تمهیدات لازم برای عملیات دریافت گاز شیرین از منطقه عسلویه از طریق کارخانه تقویت فشار گاز سلمان و بهره‌برداری تأسیسات خشکی، طبق برنامه زمان‌بندی‌شده، چاه‌های نفتی سکوی ایلام از مدار خارج شد.

در یکی از این عملیات‌ها، تفکیک‌کننده D610 به‌منظور تعمیر اساسی از سرویس خارج شد. در این مدت به‌منظور ادامه فرآیند تولید نفت سه عدد شیر برقی ورودی به تفکیک‌کننده متصل به هدر ورودی ۱۲ اینچ، دو عدد شیر دستی خروجی ۱۰ اینچ، دو عدد شیر خروجی گاز ۱۰ اینچ، باز و محل‌های جدا شده بسته و تفکیک‌کننده برای تعمیرات اساسی آماده شد.

همچنین سرویس و عملیاتی کردن تفکیک‌کننده D710 پس از عملیات لجن‌زدایی، ماسه‌سایی، رنگ‌آمیزی، تعویض و تعمیر ۳ عدد شیر برقی ورودی متصل به هدر ۱۲ اینچ نفت ورودی به سکو از سکوهای اقماری، شیرهای ۱۰ اینچ دستی خروجی، تعمیر شیرهای کنترل نفت و گاز، شیرهای ایمنی تفکیک‌کننده، تعمیر و تعویض همه ادوات ابزار دقیق انجام شد.

بازدید گروه بازرسی فنی درون F.G.Scrubber پس از لجن‌زدایی درون آن و بازسازی و جوشکاری نقاط فرسوده روی خط لوله ۱۴ اینچ گاز به مشعل سکو از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در این زمینه است.

این عملیات با تلاش شبانه‌روزی کارکنان سکو اعم از بهره‌برداری، کارگروه تعمیرات سکو (مکانیک، برق، ابزار دقیق) اچ‌اس‌ئی منطقه شامل گروه‌های بازسازی و تعمیرات تأسیسات دریایی، تعمیرات مخازن، تعمیرات ساختمانی، خدمات فنی چاه‌ها، بازرسی فنی و همکاران خدمات سکو و پشتیبانی و همدلی رئیس منطقه، رئیس عملیات تولید، نوسازی و تعمیرات منطقه، بهره‌برداری خشکی، در شرایط آب و هوایی بسیار گرم و شرجی و با رعایت کامل دستورعمل‌های مربوطه در کمترین زمان ممکن طبق برنامه زمان‌بندی‌شده با موفقیت انجام شد.

کد خبر 321264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =