۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲
  • کد خبر: 321313
ساخت شیر چهارراهه ۱۰ اینچ در پایانه‌های نفتی

شرکت پایانه‌های نفتی ایران از طراحی و ساخت شیر چهارراهه ۱۰ اینچ برای نخستین بار از سوی متخصصان داخلی کشور خبر داد.

به گزارش شانا یه نقل از شرکت پایانه‌های نفتی ایران، عباس اسدروز، مدیرعامل این شرکت گفت: شیر چهارراهه ۱۰ اینچ کلاس ۳۰۰ از تجهیزات راهبردی است که در سیستم میترینگ و پرووینگ پایانه میعانات گازی پارس جنوبی کاربرد دارد.

وی افزود: با توجه به تشدید تحریم‌ها و نبود امکان تأمین این تجهیز از شرکت‌های آمریکایی و اروپایی، تصمیم بر این شد که ساخت و تأمین این تجهیز کاربردی از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران یادآور شد: با توجه به نگاه ویژه شرکت به حوزه ساخت داخل و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، همچنین بی‌نیاز شدن کشور و صنعت نفت از تجهیزات خارجی مهم و کاربردی در حوزه‌های ذخیره‌سازی و صادرات نفت خام و میعانات گازی، قرارداد طراحی و ساخت این تجهیز با یکی از  شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی بسته شد.

اسدروز تصریح کرد: ساخت داخل این تجهیز افزون بر جلوگیری از خروج ارز، صرفه‌جویی مالی حدود ۱۰۰ میلیارد ریال برای شرکت داشت که با ساخت داخل آن برای نخستین بار در کشور، صنعت نفت را از واردات این تجهیز بی‌نیاز می‌کند.

وی اظهار کرد: متخصصان مدیریت عملیات و کارشناسان مدیریت تدارکات و امور کالای شرکت پایانه‌های نفتی ایران متولی همکاری با شرکت دانش‌بنیان در زمینه ساخت این تجهیز بودند و همه مراحل طراحی، شبیه‌سازی‌های کامپیوتری و ساخت و تست این تجهیز یک سال به طول انجامید.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تأکید کرد: پس از انجام تست کارخانه‌ای، این تجهیز تحویل پایانه میعانات گازی پارس جنوبی شد و به‌زودی نصب و عملیاتی می‌شود.

کد خبر 321313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =