چرخ صنعت نفت با روحیه ایثارگری، وفاداری، ایستادگی و مقاومت در حرکت است

فرمانده بسیج وزارت نفت گفت: امروز با گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی، کارگران و کارکنان در صنعت نفت با همان روحیه ایثارگری، وفاداری، ایستادگی و مقاومت توانستند چرخ صنعت نفت را همچنان پویا و متحرک به سمت تعالی به حرکت درآورند.

محمدعلی فلاح‌ مهرجردی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و با بیان اینکه کارکنان صنعت نفت چه در بحبوحه انقلاب اسلامی و چه هشت سال دفاع مقدس، تأثیرگذارترین اقشار در میان مردم بودند، اظهار کرد: همین کارکنان و کارگران صنعت نفت بودند که با آن اعتصاب‌های کمرشکن، رژیم طاغوت را به زانو درآوردند و در جنگ تحمیلی نیز حماسه‌ها آفریدند.

وی افزود: ما در هشت سالی که در اوج جنگ نابرابر بودیم و به نوعی بلوک شرق و غرب با ما در حال جنگ بودند، حتی یک روز بحث انتقال، استخراج و صادرات نفت ایران تعطیل نشد و حتی به یاد دارم که در سرزمین مقدس خارک به تعداد روزهای جنگ تحمیلی، با بمباران رژیم بعثی روبه‌رو بودیم که این موضوع هم نتوانست حتی یک روز از صادرات نفت ما را قطع کند و این به‌خاطر رشادت و پایمردی کارکنان و کارگران صنعت نفت بود که از خودشان در آن دوران به یادگار گذاشتند.

فرمانده بسیج وزارت نفت با تأکید بر اینکه در طول هشت سال دفاع مقدس، کارکنان و کارگران صنعت نفت همگام با مردم غیور ایران خوش درخشیدند، تصریح کرد: صنعت نفت از ابتدای انقلاب بیش از ۱۰۵۵ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است. از وزیر شهید (شهید تندگویان) گرفته که در جبهه به اسارت دشمن درآمد و سرانجام به فیض رفیع شهادت نائل شد تا بسیاری دیگر که در راه دفاع از میهن اسلامی به شهادت رسیدند.

فلاح مهرجردی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۱۶۵۳ جانباز در صنعت نفت به‌صورت شاغل و بازنشسته داریم، ۱۲۳۳ نفر آزاده و ۷۰۰۴ نفر رزمنده و ۹۵۷۰ نفر نیز منصوبان شهدا (برادر یا خواهر شهید) در صنعت نفت کشور فعالیت می‌کنند.

وی تعداد کل ایثارگران صنعت نفت را ۳۰۵۱۵ نفر برشمرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد صنعت نفت، کارگران و کارکنان آن چه در زمان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و چه در زمان هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از این آب و خاک خوش درخشیدند.

دفاع همچنان ادامه دارد

فرمانده بسیج وزارت نفت گفت: در شرایطی که دشمنان ظالمانه‌ترین تحریم‌ها را بر ما تحمیل کردند، اما امروز و با گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی، عزیزان ما در صنعت نفت با همان روحیه ایثارگری، وفاداری، ایستادگی و مقاومت توانستند چرخ صنعت نفت را همچنان پویا و متحرک به سمت تعالی به حرکت درآورند و با وجود همه فشارها و فراز و نشیب‌هایی که داشتیم، آبروی صنعت نفت حفظ شد و آن تکالیفی را که به‌عهده داشته انجام داده است.

خام‌فروشی در نفت باید ریشه‌کن شود

فلاح مهرجردی اعلام کرد: با وجود چهار دهه تلاش در گام نخست انقلاب، متأسفانه سیستم اقتصاد کشور مبتنی بر نفت بوده که امیدواریم در گام دوم انقلاب و با دستورهایی که مقام معظم رهبری تبیین فرمودند به این سمت حرکت کنیم که از وابستگی به نفت و خام‌فروشی فاصله بگیریم و به سمت تولید فرآورده و مسیری که اقتصادمان را از وابستگی به نفت نجات دهد گام برداریم.

وی به برنامه‌های هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: برنامه‌هایی در این ایام برای مرکز بسیج وزارت نفت تدوین شده که در روز نخست هفته دفاع مقدس و روز چهارشنبه (۳۱ شهریورماه) همایش تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس را در مقبرة الشهدای وزارت نفت برگزار می‌کنیم.

فرمانده بسیج وزارت نفت افزود: هفته دفاع مقدس امسال ویژگی خاصی دارد و آن عجین شدن این ایام با اربعین حسینی (ع) است. این هم‌زمانی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم بتوانیم با زنده نگه ‌داشتن یاد و خاطره شهدا که رهبری فرمودند «زنده نگه‌ داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» بتوانیم آن اتفاقی را که در دهه نخست انقلاب افتاد سینه به سینه به نسل‌های بعدی انتقال دهیم.

فرهنگ ایثار و شهادت ما را از تمامی پیچ‌وخم‌ها و گذرگاه‌های سخت عبور داده است

فلاح مهرجردی تصریح کرد: این فرهنگ ایثار و شهادت بود که ما را از همه پیچ‌وخم‌ها و گذرگاه‌های سخت عبور داده است. با چنین فرهنگی بود که در شرایط بسیار سخت، نظام اسلامی در برابر طوفان‌های شدید و تحریم‌ها محکم و مقتدر حفظ شده است و این نیست مگر با صبر. چون قول خدا نصرت است و نصرت حتماً باید با ثبات قدم همراه باشد.

کد خبر 321356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =