قیمت خرید ال‌ان‌جی در آسیا و اروپا در حال افزایش است

روند عرضه محموله‌های گاز طبیعی مایع‌شده (ال‌ان‌جی) با وجود افزایش قیمت خرید این حامل انرژی در بازارهای آسیا و اروپا ثابت باقی مانده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قیمت تک‌محموله‌های ال‌ان‌جی در بازار آسیا اکنون در بالاترین سطح خود برای این دوره از سال قرار دارد و در این میان گزارش‌هایی مبنی بر رقابت معامله‌گران سراسر جهان برای تأمین محموله‌های این کالای کمیاب، به گوش می‌رسد.

با این همه، تجزیه و تحلیل مبادلات جهانی ال‌ان‌جی نشان می‌دهد در حالی که معامله‌گران قیمت خرید بالاتری را پیشنهاد می‌دهند، تغییرات در بخش عرضه محموله‌های ال‌ان‌جی اندک است.

از ماه مارس تاکنون و پس از پایان اوج تقاضای زمستانی، مقدار حمل‌ونقل محموله‌های ال‌ان‌جی به آسیا ثابت بوده و این مسئله در اروپا هم صادق است.

بر اساس داده‌های مؤسسه مشاوره کالای کپلر، آسیا در ماه اوت ۲۳ میلیون و ۸۰ تن ال‌ان‌جی وارد کرده که این رقم اندکی از واردات ماه پیش کمتر است، این رقم در ماه ژوئیه ۲۳ میلیون و ۹۴۰ هزار تن بود.

داده‌های مؤسسه کپلر نشان داد که واردات محموله‌های ال‌ان‌جی اروپا در ماه اوت ۴ میلیون و ۹۸۰ هزار تن بوده که نسبت به ماه ژوئیه اندکی افزایش نشان می‌دهد. این رقم در ماه ژوئیه ۴ میلیون و ۶۹۰ هزار تن بود.

کد خبر 321359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =