مکاتبه پژوهشگاه صنعت نفت با ۶۰ دانشگاه

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت، میزبانی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پژوهشگاه را ابزاری برای توسعه جریان نوآوری و ورود ایده‌های خلاقانه و فناورانه به این مجموعه برشمرد و از مکاتبه با ۶۰ دانشگاه در این زمینه خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی با اشاره به طرح میزبانی از دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد، همچنین میزبانی پژوهشگاه از ۱۰۰ دانشجوی دکترا و کارشناسی ارشد به‌طور سالانه گفت: در این طرح هیچ‌گونه محدودیتی برای دانشجویان قرار نداده‌ایم و این افراد می‌توانند حتی مسائل مورد نظر خود را برای انجام رساله یا پایان‌نامه ارائه کنند و از همه امکانات و تجهیزات این مجموعه بهره‌مند شوند.

وی به تعطیلی دانشگاه‌ها در ایام کرونا اشاره کرد و افزود: به‌رغم مشکلات موجود در کشور، پژوهشگاه صنعت نفت توانسته در همه حوزه‌ها فعالیت‌های خود را به‌خوبی انجام دهد و تاکنون بیش از ۷۰ درخواست از سوی دانشگاه‌های مختلف مبنی بر انجام رساله و پایان‌نامه‌های دانشجویی به پژوهشگاه ارسال شده است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با بیان اینکه این طرح در سال ۹۹ رونمایی شده است، تصریح کرد: در این طرح دانشجوها می‌توانند موضوع‌های رساله و پایان‌نامه‌های خود را با توجه به سیاست‌های وزارت نفت، همچنین نیازهای فناورانه صنعت به پژوهشگاه ارائه کنند و با همکاری استادان راهنما کار خود را آغاز کنند.

توفیقی اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت سبدی از موضوعات مرتبط با اهداف وزارت نفت را تهیه کرده است که مسائل پیشنهادی پژوهشگاه همگی از رویدادها و نشست‌هایی است که با مدیران صنعت برگزار می‌شود و همه این موضوع‌ها برای رفع نیازهای صنعت است.

وی با بیان اینکه طرح میزبانی از دانشجویان یک مسئولیت اجتماعی برای پژوهشگاه به حساب می‌آید، تصریح کرد: در شرایط بیماری کرونا که بسیاری از دانشگاه‌ها تعطیل است یا دسترسی افراد به آزمایشگاه‌ها بسیار دشوار است، پژوهشگاه توانسته زمینه مناسبی را برای دانشجویان فراهم کند تا از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی باتجریه این مجموعه بهره‌مند شوند.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تأکید بر اینکه تاکنون با ۶۰ دانشگاه درباره طرح میزبانی مکاتبه انجام شده است، اظهار کرد: پژوهشگاه صنعت نفت، سایت مناسبی را برای این هدف طراحی کرده است که دانشجویان می‌توانند از این طریق با مسئولان مرتبط با طرح نوآوری در ارتباط باشند و فعالیت‌های خود را آغاز کنند و خوشبختانه تاکنون  تعدادی از دانشجویان در پژوهشگاه مستقر شده‌اند و مراحل اولیه تحقیقات خود را آغاز کرده‌اند.

توفیقی افزود: دانشجویان می‌توانند از همه امکانات آزمایشگاهی و پایلوتی و تجهیزات پژوهشگاه بهره‌مند شوند، از این رو می‌توان این موضوع را یک فرصت ایده‌آل برای دانشجویان و دانشگاه‌های کشور دانست.

کد خبر 321457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =