۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶
  • کد خبر: 321476
دفاع مقدس؛ سرآغازی دیگر برای صنعت نفت

۳۱ شهریور سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به‌عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

به گزارش شانا، دوران هشت‌ساله دفاع مشروع امت ایران در حفظ و اعتلای نظام مقدس اسلامی و حراست از مرزهای عزت و شرف این مرز و بوم، یکی از حساس‌ترین برهه‌های حیات مردم ایران به شمار می‌آید.

این دفاع مقدس در زمینه‌های سیاسی، ‌نظامی، اجتماعی، فرهنگی و ... از سوی قشور مختلف جامعه به درستی و بی نقص انجام گرفت و باعث شد این حادثه عظیم، در یاد ملت ایران و نسل‌های بعد بماند.

در این میان صنعت نفت کشور نیز با همه قوای فنی و انسانی خود در کنار آحاد ملت ایران با این تهاجم جنگید و در واقع ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ برای تاریخ صنعت نفت کشور به‌عنوان آغازی دیگر قلمداد می‌شود.

هشت سال پرافتخار در کارنامه صنعت نفت ایران به ثبت رسیده که گواه این مدعا ۱۰۲۴ شهید، ۱۰ هزار و ۱۸۱ جانباز، ۱۱۹۷ آزاده و ۱۳ هزار و ۵۵۰ رزمنده است.

صنعت نفت کشور در دوران دفاع مقدس بیش از هر زمان دیگری به نقش آفرینی پرداخت، از سویی تامین هزینه‌های جنگ تحمیلی که از عایدات نفتی انجام می‌شد، سبب شده بود که کارکنان غیور صنعت نفت به وظایف خود بیش از گذشته عمل کنند، این درحالی بود که دشمن سعی در انهدام این سرچشمه های مالی داشت و هرروز مراکز حیاتی و راهبردی صنعت نفت از جمله واحدهای پالایشی، خطوط لوله، سکوها و اسکله‌ها و ... را هدف حمله خود قرار می‌داد.

در واقع بعضی از این مراکز به جبهه جنگ بدل شده بودند، اما غیورمردان صنعت نفت توانستند از عهده نگهداری و صیانت از این مراکز برآیند و غیرت خود را بر جهانیان به اثبات برسانند.

هرساله از سوی ملت و دولت ایران هفته دفاع مقدس در قالب برگزاری مراسم و برنامه های مختلف پاس داشته می‌شود و در این میان بسیج اداره‌های کشور بیش از هر نهاد دیگری در این بزرگداشت نقش ایفا می‌کنند.

مراکز مختلف بسیج صنعت نفت در جای جای کشور نیز هماهنگ با بسیج مرکزی وزارت نفت هرساله برنامه های متنوعی دارند که از این میان می‌توان به برگزاری نمایشگاه‌های مختلف، همایش بسیجیان، نصب بنر، ایجاد سنگرهای نمادین، مسابقه‌های مختلف و ... اشاره کرد.

کد خبر 321476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =