ظرفیت پالایشگاه گاز ایلام طی ۳۰ ماه آینده افزایش می‌یابد

وزیر نفت ابراز امیدواری کرد که طرح توسعه فاز دوم پالایشگاه گاز ایلام ظرف ۳۰ ماه آینده تکمیل شود و با احداث پارک پلی‌پروپیلن و دیگر اقدام‌ها، زنجیره‌ای منسجم از بالادست تا پایین‌دست در استان شکل گیرد.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به استان ایلام، جواد اوجی امروز (جمعه، دوم مهرماه) در ادامه سفر یک‌روزه خود به این استان، از پالایشگاه گاز ایلام بازدید کرد و در حاشیه این بازدید گفت: با توسعه فاز دوم این پالایشگاه طی ۳۰ ماه آینده، ظرفیت آن از ۶.۸ میلیون مترمکعب کنونی به ۱۰.۲ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد تا گامی در مسیر تأمین خوراک پایین‌دست و بخش میعانات گازی مربوط به حوزه صنایع پتروشیمی و همچنین گاز مورد نیاز بخش‌های خانگی، صنایع و نیروگاهی برداشته شود.

وی ادامه داد: به این ترتیب زنجیره‌ای از بخش بالادست تا پایین‌دست تشکیل و با احداث پارک پلی‌ پروپیلن، این زنجیره بیش از پیش تکمیل می‌شود.

وزیر نفت از کارکنان تلاشگر در طرح‌های صنعت نفت در استان ایلام قدردانی و ابراز امیدواری کرد که طرح‌های برنامه‌ریزی‌شده در موعد مقرر به بهره‌برداری برسند.

بر اساس این گزارش، اوجی که در سفری یک روزه، صبح امروز همراه با برخی دیگر از اعضای هیئت دولت وارد استان ایلام شد، در بدو ورود در مزار شهدای گمنام شهرستان مهران حاضر شد و سپس از طرح توسعه میدان نفتی آذر بازدید کرد. وزیر نفت در ادامه طی دیداری مردمی، از نزدیک با اهالی شریف شهرستان مهران گفت‌وگو کرد و سپس در نشست مردمی در فرمانداری مهران حاضر شد. اوجی در ادامه این سفر فشرده، از پالایشگاه گاز ایلام، طرح ساخت واحد تولید پلی‌پروپیلن ایلام و پتروشیمی ایلام نیز بازدید کرد.

کد خبر 321566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =