تکرار رکوردشکنی تولید در پتروشیمی کارون/ جلوگیری از خروج ۱۵ میلیون دلار ارز از کشور

مدیرعامل پتروشیمی کارون از ثبت رکورد تازه تولید در خط تولید MDI‏ و افزایش تولید ۱۷.۱ درصدی نسبت به رکورد پیشین و در عین حال افزایش ۶ درصدی فروش پیش‌پلمیرهای MDI-base‏ کارون طی نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پتروشیمی کارون، علیرضا صدیقی‌زاده با بیان اینکه خط MDI‏ که از سوی کارشناسان و متخصصان ایرانی تکمیل و راه‌اندازی شده، اکنون به رکورد بی‌نظیر ۳ هزار و ۲۵۰ تن در تولید دست یافته که ۴۷۵ تن بیشتر از رکورد ثبت‌شده پیشین در شهریورماه ۱۳۹۹ است، گفت: این خط شهریورماه امسال، با افزایش قابل توجه مقدار تولید، به ظرفیت اسمی خود نزدیک شد که این مقدار تولید از سه سال پیش که این خط راه‌اندازی شده، سابقه نداشته است.

وی افزود: وقتی رکورد تولید در کارخانه‌ای صنعتی شکسته می‌شود، باید زنجیره‌ای از عوامل، زیرسیستم‌ها و پارامترهای مختلف و مرتبط، با هم به خوبی در کنار یکدیگر کار کنند تا این موضوع شکل بگیرد. مدیریت تأمین زنجیره خوراک، تأمین قطعات یدکی و مصرفی، برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مناسب، همراهی دانش و تلاش منابع انسانی، رعایت اصول ایمنی و بسیاری عوامل دیگر باید همچون یک سمفونی هماهنگ، دقیق و کامل نقش ایفا کنند، تا رکورد در تولید شکسته شود.

مدیرعامل پتروشیمی کارون تصریح کرد: افزایش تناژ تولید این امکان را به واحد بازاریابی و فروش می‌دهد تا افزون بر فروش محصول MDI، در بازاریابی و بازارسازی محصولاتی که دارای ارزش افزوده بیشتر و کاربردهای خاص‌تری در صنعت پلی یورتان هستند، ابتکار عمل به خرج دهد.

صدیقی‌زاده افزود: با توجه به تداوم و پایداری تولید MDI‏ به تولید پیش‌پلیمرهای MDI-base‏ پرداختیم و با برنامه‌ریزی و پیش‌بینی ظرفیت تولید این گریدها و برنامه‌ریزی برای عرضه بورسی این گریدها، اکنون که ۶ ماه از سال گذشته است در جایگاهی هستیم که سهم این محصولات جدید از کل فروش پتروشیمی کارون به ۱۰ درصد رسیده و این در حالی است که در سال ۹۹ این سهم حدود ۴ درصد بوده است.

وی تأکید کرد: اهمیت افزایش سهم فروش گریدهای MDI، ارزش افزوده و سودآوری بیشتر آنهاست و افزایش فروش آنها به معنای دور شدن بیشتر از خام‌فروشی است.

مدیرعامل پتروشیمی کارون یادآور شد: ارزیابی‌های ما در حوزه تأمین مواد اولیه مورد نیاز مصرف‌کنندگان مشابه که پیش از این از بازارهای خارجی و با مشکلات مختلف تأمین می‌شد بالغ بر ۱۵ میلیون دلار بوده است و اگر این تولید محقق نمی‌شد، این مبلغ باید از کشور خارج می‌شد.

صدیقی‌زاده اظهار کرد: به ازای هر درصد افزایش تولید در صنایع بالادستی مثل پتروشیمی کارون، ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش تولید را در صنایع پایین دست خواهیم داشت و به همین مقدار وابستگی آنها به واردات مواد خارجی کاسته می‌شود.

گفتنی است، صنعت خودرو، صنایع مبلمان و ساختمان از مهم‌ترین صنایع پایین‌دست پتروشیمی کارون هستند و با تلاش‌های انجام‌شده، این پتروشیمی تأمین مواد اولیه مورد نیاز صنعت پلی‌یورتان، به‌خصوص در زمینه گریدهای تخصصی MDI- ‎base‏ را به‌عهده دارد.

کد خبر 321750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =