نصب بیش از ۳ هزار علمک گاز در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل از نصب ۳ هزار و ۵۷ انشعاب جدید گاز تا پایان شهریورماه در این استان خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، سردار اسماعیلی افزود: از ابتدای امسال تاکنون همچنین بیش از ۱۴۴ کیلومتر شبکه گاز به شبکه‌های گازرسانی استان افزوده شده که با وجود این، مقدار شبکه‌گذاری از ابتدای تأسیس شرکت گاز استان تاکنون، به بیش از ۱۰ هزار و ۲۳۱ کیلومتر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین ۳ هزار و ۵۷ انشعاب جدید گاز نیز در سطح استان نصب شده که از این تعداد، ۷۶۷ علمک در شهرها و ۲ هزار و ۲۹۰ علمک انشعاب گاز طبیعی در روستاها بوده که طبق این آمار، تعداد انشعاب‌های نصب‌شده در استان اردبیل با احتساب تعداد علمک‌های نصب‌شده در سال ۱۴۰۰،  به ۲۵۰ هزار و ۸۲ انشعاب رسیده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل تصریح کرد: در ۶ ماه نخست امسال، ۶ هزار و ۵۳۹ مشترک جدید در بخش‌های مختلف شامل خانگی و تجاری جذب این شرکت شده‌اند که به این ترتیب، تعداد مشترکان گاز طبیعی از بدو تأسیس این شرکت تاکنون به ۵۱۷ هزار و ۳۸۶ مشترک رسیده است.

اسماعیلی روستاهای بهره‌مند از گاز طبیعی در سطح استان را ۱۴۱۹ روستا برشمرد و جمعیت شهری بهره‌مند از گاز طبیعی در استان را ۱۰۰ درصد اعلام کرد و گفت: جمعیت زیر پوشش گاز روستایی بیش از ۹۶ درصد است و استان اردبیل ۲۹ شهر دارد که همه ساکنان شهرها از گاز طبیعی بهره‌مند هستند.

کد خبر 321753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =