۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۳
  • کد خبر: 321776
تولید نفت نیجریه به ۱.۸ میلیون بشکه می‌رسد

نیجریه ضمن خوش‌بینی به صنعت نفت خود پیش‌بینی کرد که تولید نفت خام این کشور در سال ۲۰۲۲ میلادی به یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری اویل‌پرایس، نیجریه پس از ماه‌ها رکود به‌دلیل محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس عالم‌گیر کرونا و کاهش عرضه نفت این کشور در پی توافق کاهش تولید سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) و دی عین حال انتقادهای قابل‌توجه بین‌المللی بر سر منابع مالی نامناسب، درباره آینده صنعت نفت خوش‌بین است. این در حالی است که تعداد کمی از رقبای نیجریه به آینده این صنعت خوش‌بین هستند.

دولت نیجریه این هفته اعلام کرد این کشور انتظار دارد که در سال ۲۰۲۲، یک میلیون و ۸۸۰ هزار بشکه در روز نفت خام تولید کند و قیمت نفت حدود ۵۷ دلار برای هر بشکه باشد.

در چارچوب هزینه‌های میان مدت ۲۰۲۲-۲۰۲۴ (MTEF) ، که به تازگی به تصویب مجلس سنای نیجریه رسیده است، دولت همچنین پیش‌بینی کرد که در سال ۲۰۲۲ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور ۴.۲ درصد و تورم ۱۳ درصد خواهد بود.

نیجریه از سال ۲۰۱۶ با نرخ تورم دو رقمی مبارزه کرده است.

این طرح بسیار خوش‌بینانه است زیرا نیجریه، بزرگترین اقتصاد آفریقا، به شدت تحت تاثیر همه‌گیری ویروس کرونا قرار گرفته و هنوز در حال بهبود از آن است.

طرفداران این لایحه معتقدند که با وجود هدف کشورهای اروپایی و آمریکای شمالی برای رسیدن به انتشار کربن صفر خالص، قاره آفریقا تا دهه آینده به تولید نفت برای سوخت متکی خواهد بود.

کد خبر 321776

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =