میانگین صادرات نفت عراق ۳.۰۸۰ بشکه ثبت شد

وزارت نفت عراق اعلام کرد که مجموع صادرات نفت خام عراق در ماه سپتامبر ۹۲ میلیون بشکه و به‌طور میانگین ۳ میلیون و ۸۰ هزار بشکه بوده است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا از بغداد، وزارت نفت عراق روز جمعه (نهم مهرماه) اعلام کرد که این کشور در ماه سپتامبر ۹۲ میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه نفت خام صادر کرده و درآمد بغداد در این ماه حدود ۶ میلیارد و ۷۱۰ میلیون دلار بوده است.

بر اساس بیانیه این وزارتخانه و با استناد به آمار سازمان دولتی بازاریابی نفت عراق موسوم به سومو (SOMO)، میانگین ​​قیمت فروش نفت خام این کشور در ماه سپتامبر ۷۲ دلار و ۶۱ سنت برای هر بشکه بوده است.

در بیانیه وزارت نفت عراق آمده است: حدود ۸۹ میلیون و ۲۲۰ هزار بشکه از نفت این کشور از طریق میدان‌های نفتی مرکز و جنوب عراق و از بندر بصره و حدود ۲ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه از استان شمالی کرکوک و از طریق بندر جیهان ترکیه در دریای مدیترانه و افزون بر این، ۲۷۵ هزار و ۲۷۴ بشکه نفت هم به اردن صادر شده است.

صادرات نفت خام عراق در این ماه به‌طور میانگین ​​۳ میلیون و ۸۰ هزار بشکه در روز بوده است.

عراق پیش از همه‌گیری کرونا، ماهانه بیش از ۱۰۰ میلیون بشکه نفت را با درآمد بیشتری صادر می‌کرد، اما سقوط قیمت نفت با شیوع کرونا و تأثیر آن بر اقتصاد جهان در کنار توافق سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) برای کاهش تولید نفت سبب شد صادرات نفت این کشور کاهش یابد.

اقتصاد عراق به‌شدت متکی به صادرات نفت خام است و بیش از ۹۰ درصد درآمدهای این کشور را صادرات این کالای راهبردی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 322000

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =