کاخ سفید: اوپک پلاس باید تلاش بیشتری برای تعدیل قیمت نفت بکند

کاخ سفید همچنان از اوپک پلاس می‌خواهد که اقدام‌های بیشتر برای تعدیل قیمت نفت انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، یک مقام رسمی روز دوشنبه (۱۹ مهرماه) با توجه به افزایش بی‌سابقه قیمت نفت اعلام کرد که کاخ سفید از موضع  خود مبنی بر درخواست از کشورهای تولیدکننده نفت برای کمک به بهبود اقتصاد جهانی حمایت می‌کند.

این مقام گفت: دولت قیمت نفت و بنزین را از نزدیک زیر نظر دارد و از هر ابزاری که در اختیار داریم برای رسیدگی به اقدام‌های ضدرقابتی در بازارهای انرژی ایالات متحده و جهان استفاده می‌کنیم تا اطمینان یابیم بازارهای انرژی قابل اعتماد و پایدار هستند.

به گفته این مقام، کاخ سفید این نگرانی را با مقام‌های عالی‌رتبه چند عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) مطرح کرده است.

قیمت نفت خام به بالاترین رقم در چندسال اخیر رسیده است. تقاضای جهانی نفت سریع‌تر از آنچه پیش‌بینی می‌شد افزایش یافته و قیمت بالای گاز طبیعی برخی کشورها را بر آن داشته است تا به جای گاز از نفت برای تولید برق استفاده کنند.

با این حال اوپک پلاس به تسهیل تدریجی و محدود کاهش عرضه خود ادامه می‌دهد، زیرا نگران شیوع موج دیگر ویروس کروناست که تقاضا را تضعیف می‌کند. این ائتلاف همچنین به شرایط مالی اعضا که از قیمت‌های بالاتر نفت سود می‌برند، توجه کرده است.

کد خبر 322437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =