نشست تأثیرگذار اوجی با کارکنان شهرستان جم/ حل مشکلات کارکنان در کمتر از یک هفته

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس حضور وزیر نفت در جمع کارکنان شهرستان جم را تأثیرگذار دانست و اعلام کرد: بعضی از مشکلات کارکنان شهرستان جم با دستور وزیر نفت در کمتر از یک هفته حل شد.

سخاوت اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا با اشاره به حضور جواد اوجی، وزیر نفت در جمع کارکنان شهرستان جم (۱۶ مهرماه) اظهار کرد: نشست وزیر نفت با کارکنان پیمانکار که موضوع بی‌عدالتی و تبعیض‌ها را بیان کردند، بسیار تأثیرگذار بود و آقای اوجی در آن  نشست دستور اعزام گروهی از تهران را برای بررسی این بی‌عدالتی‌ها صادر کرد.

وی با بیان اینکه پیرو این دستور گروهی ۱۲ نفره روز دوشنبه هفته جاری (۱۹ مهرماه) در عسلویه مستقر و با حضور کارکنان و خانواده‌های ساکن  شهرستان جم نشست‌های خوبی برگزار شد، افزود: امیدواریم نتیجه این نشست‌ها مثبت و دستاورد خوبی برای کارکنان به همراه داشته باشد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به مشکلات کارگری در این منطقه اشاره کرد و گفت: دو بخشنامه برای حل مشکلات به شرکت‌های فعال در منطقه ابلاغ شده و بازرسان برای پیگیری و اجرای این بخشنامه‌ها هم فعال شده‌اند.

اسدی ادامه داد: در این دو بخشنامه با توجه به رویکرد دولت و تأکید وزیر نفت اعلام شده است همه پرداخت‌ها باید مطابق قوانین، مقررات، شرایط منطقه و در مسیر همسان‌سازی و رفاه حال کارکنان و شرایط کارگران باشد و از هرگونه تأخیر و تبعیض در پرداخت یا بعضی از اقدام‌های مغایر قانون همانند نداشتن قرارداد جلوگیری و حقوق کارکنان هم باید به‌موقع و در شرایط مناسب پرداخت شود.

وی با بیان اینکه راه‌حل مشکلات کارگران پیمانکار با توجه به قوانین و مقرراتی که در کشور وجود دارد در اختیار وزارت نفت نیست و در این باره ما از دولت، سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی کشور استمداد می‌طلبیم، اظهار کرد: درخواست ما این است برای جذب نیروهای پیمانکاری تدبیری اندیشیده شود، به‌عنوان نمونه کارگرانی داریم که هم‌اکنون بیش از ۲۰ سال سابقه کار دارند، اما با توجه به اینکه از طریق پیمانکاری جذب شدند تبدیل وضعیت آنها سخت است، بنابراین درخواست داریم با تغییر اندک مقررات و دادن امکانات، دست سازمان‌ها و دستگاه‌ها را برای جذب این افراد باز کنند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه در جریان سفر وزیر نفت همچنین چند مورد ویژه از سوی خانواده‌ها و افراد مطرح شد که این موارد بررسی و در کمتر از یک هفته حل شده است، تصریح کرد: به‌عنوان نمونه نماینده کارگران حفظ و نگهداری مستغلات شهرک پردیس جم که حدود ۱۲۰ نفر هستند در نشست با وزیر نفت مشکلات خود را که پیش‌تر به شورای تأمین شهرستان جم و مراجع قضایی کشیده شد، مطرح کردند و آقای اوجی دستور پیگیری داد.

اسدی عمده مشکل کارگران حفظ و نگهداری مستغلات شهرک پردیس جم را قراردادهای کوتاه‌مدت دانست و افزود: با دستور آقای اوجی این مهم در نشستی با نمایندگان کارگران و مدیران به‌صورت جداگانه بررسی شد  و خوشبختانه باید اعلام کنم با همکاری هیئت مدیره و مدیرعامل  شرکت عملیات غیرصنعتی  پازارگاد مشکلات این دسته کارکنان حل و مقدمات بازگشت این افراد به محل کار و اصلاح قراردادهایشان فراهم شد. متأسفانه قراردادهای این افراد به‌صورت بنیادی مشکل داشت که اکنون چارچوب قراردادهایی این افراد اصلاح و مقرر شد قرارداد یک ساله با این کارکنان امضا شود.

وی از مشکلات مسکن، آموزش، تردد و پزشکی به‌عنوان برخی از مشکلات کارکنان شهرستان جم یاد کرد و گفت: ضرورت دارد وزارت نفت برای تأمین مسکن کارکنان تصمیمی سریع بگیرد.

شهرک پردیس جم در چهار کیلومتری شهرستان جم قرار دارد، در این شهرک هم‌اکنون ۱۴۳۰ واحد مسکونی قرار دارد و بیش از ۴۵۰۰ نفز از کارکنان شرکت‌های پتروشیمی منطقه به همراه خانواده‌هایشان در این محل سکونت دارند.

کد خبر 322503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =