تعمیرات اساسی پالایشگاه گاز بیدبلند پایان یافت

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند گفت: تعمیرات اساسی در این شرکت با استفاده از توان و تخصص پیمانکار داخلی و با رعایت اصول ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی پایان یافت.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، علی‌محمد پورضا اظهار کرد: به‌منظور آماده‌سازی واحدهای عملیاتی پالایشگاه گاز بیدبلند در فصل زمستان و با هدف استفاده حداکثری از ظرفیت عملیات واحدهای پالایش گاز در فصل سرما و استمرار تولید در سال ۱۴۰۰، پروژه تعمیرات اساسی واحد پالایش گاز ۴۰۰ و دیگ‌های بخار ۳ و ۶ و با استفاده از توان و تخصص پیمانکار داخلی و با رعایت اصول ایمنی و پروتکل‌های بهداشتی (به‌منظور پیشگیری از شیوع بیماری کووید-۱۹)  انجام شد.

وی افزود: تعمیرات اساسی تجهیزات ثابت شامل برج‌های تماس، جذب، نمزدایی و مبدل‌های حرارتی از نوع پوسته و لوله، فن‌های هوایی، فیلترها، مخازن، شیرهای اطمینان، دیگر شیرآلات، همچنین ماشین‌آلات دوار شامل انواع پمپ‌ها، همه ادوات برقی شامل الکتروموتورها، سوئیچ‌های لرزشی، سیستم Earthing و صاعقه‌گیر، سیستم روشنایی و  تجهیزات کنترلی از قبیل کنترل ولوها، ترانسمیترها، اکچویترها، رله‌ها و ... به نحو مطلوبی انجام شد و همه تجهیزات پس از تعمیرات  اساسی مورد تأیید بازرسی فنی قرار گرفتند.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند ادامه داد: از دیگر کارهای اساسی انجام‌شده برای اطمینان از سلامت برج‌ها، فیلترها و مبدل‌های حرارتی، انجام آزمایشه‌های UT&MPI روی نقاط حساس و پیش‌بینی‌شده براساس نتایج حاصل از RBI است که انجام این آزمون و مشاهده عیب‌ها روی تجهیزات، تعویض هدر ۲۰ اینچ اسیدگس و عدسی پایین درام ۲ انجام شد و تعویض درام ۶ و فیلتر ۳ آن واحد نیز در دستور کار قرار گرفت که پس از انجام کارهای تعمیراتی لازم و تأیید واحد بازرسی فنی، تحویل واحد بهره‌برداری شد.

پوررضا تصریح کرد: از کارهای قابل توجه در تعمیرات اساسی واحد ۴۰۰، می‌توان به ساخت و تعویض مخزن ۱۴۰ هزار لیتری ذخیره آمین و نیز سندبلاست و رنگ‌آمیزی لاین‌های با دمای بالا مربوط به برج‌های خشک‌کننده اشاره کرد.

کد خبر 323088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =