افزایش ۷ درصدی حجم گاز تحویلی به استان‌های شمالی کشور

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز از افزایش ۷ درصدی حجم گاز تحویلی به استان‌های شمالی از سوی این منطقه عملیاتی در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، محی‌الدین مفخمی در این باره گفت: حجم گاز تحویلی به استان‌های زیر پوشش این منطقه (گلستان، مازندران، گیلان) در نیمه نخست امسال حدود ۸.۶ میلیارد مترمکعب و حجم گاز انتقال داده شده به مناطق همجوار در این مدت حدود  ۲.۳ میلیارد متر مکعب بوده است که این آمار از افزایش هفت درصدی حجم گاز تحویلی به استان‌های یادشده و افزایش ۲۶ درصدی در حجم انتقال گاز به مناطق عملیاتی همجوار نسبت به مدت مشابه پارسال حکایت دارد.

وی در ادامه از افزایش حجم گاز تحویلی به نیروگاه‌های استان‌های شمالی خبر داد و افزود: گاز تحویلی به نیروگاه‌های استان‌های مازندران، گیلان و گلستان در نیمه نخست پارسال ۳.۶ میلیارد مترمکعب بود که امسال با افزایش ۱۴.۳ درصدی به ۴.۲ میلیارد مترمکعب رسیده است.

سرپرست منطقه ۹ عملیات انتقال گاز حجم کل گازهای ورودی و انتقال داده‌شده از سوی این منطقه عملیاتی را در این زمان حدود ۱۱ میلیارد مترمکعب اعلام کرد و یادآور شد: این حجم نسبت به مدت مشابه پارسال که ۹.۶ میلیارد مترمکعب بود، ۱۱.۵ درصد افزایش داشته است.

مفخمی ضمن اعلام آمادگی منطقه ۹ عملیات انتقال گاز برای ورود به فصل سرما از تلاش‌ها و اقدام‌های مؤثر همه کارکنان منطقه اعم از عملیاتی و ستادی برای تحقق اهداف شرکت انتقال گاز ایران در انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی قدردانی کرد.

کد خبر 323090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =