روسیه به‌سوی استفاده از گاز به‌عنوان سلاح گام برداشته است

مشاور انرژی رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که روسیه در حال گام برداشتن به‌سوی استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان سلاح در جریان بحران گاز اروپاست.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، مشاور امنیت انرژی جهانی جو بایدن، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا، روز دوشنبه (سوم آبان‌ماه) اعلام کرد که اگر روسیه صادرات سوخت به اروپا را به‌دلیل بحران انرژی متوقف کند، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری این کشور در حال نزدیک شدن به استفاده از گاز طبیعی به‌عنوان یک ابزار سیاسی است.

آموس هوشتاین در پاسخ به این پرسش که آیا پوتین از گاز به‌عنوان سلاح استفاده می‌کند، به خبرنگاران گفت: فکر می‌کنم اگر روسیه به‌واقع گازی برای عرضه داشته باشد و این کار را نکند به مرز استفاده از گاز به‌عنوان سلاح نزدیک می‌شویم. روسیه تنها در صورتی این کار را انجام می‌دهد که اروپا دیگر خواسته‌های کاملاً نامرتبط این کشور را بپذیرد.  

هوشتاین افزود: قیمت گاز در اروپا نه‌تنها به‌دلیل رویدادهای منطقه، بلکه به‌دلیل اینکه چین تولید انرژی از انرژی آبی را کاهش و رقابت جهانی برای گاز طبیعی را افزایش داده، بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: با وجود این، در حالی که عوامل پرشماری به بحران گاز اروپا منجر شده است، روسیه بهترین موقعیت را برای کمک به اروپا دارد.

مشاور انرژی بایدن گفت: به نظر من تردیدی وجود ندارد و آژانس بین‌المللی انرژی خود تأیید کرده است که تنها تأمین‌کننده‌ای که اکنون می‌تواند برای امنیت انرژی اروپا در زمستان امسال تفاوت بزرگی ایجاد کند، روسیه است.

وی تأکید کرد: روسیه می‌تواند تولید بالادستی گاز را افزایش دهد و باید این کار را به‌سرعت با خطوط لوله موجود انجام دهد.

کد خبر 323095

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =