۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
  • کد خبر: 323186

با بهره‌برداری از ۲۰۰ کیلومتر خط لوله

خطوط انتقال گاز از پارس جنوبی افزایش می‌یابد

مطمئن‌ترین راه برای عبور بی‌دغدغه از زمستان، صرفه‌جویی است
خطوط انتقال گاز از پارس جنوبی افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران اعلام کرد که تا دو ماه آینده با بهره‌برداری از ۲۰۰ کیلومتر خط لوله، خطوط انتقال گاز از پارس جنوبی افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا به نقل از رادیوایران، مهدی جمشیدی‌دانا، با اعلام این خبر توضیح داد: از این مقدار خطوط لوله انتقال گاز، بیش از یکصد کیلومتر به خطوط کلی افزوده می‌شود و مابقی هم تا دو ماه آینده اضافه خواهد شد که ان‌شاءالله با یاری خداوند و تلاش همکاران بتوانیم حداکثر گاز را از پارس جنوبی منتقل کنیم و هیچ حبس گازی نداشته باشیم.

وی اظهار کرد: اکنون افزون بر مدیریت و راهبری ۳۷ هزار کیلومتر خطوط فشار قوی انتقال گاز  در کل کشور، تعمیرات و بهره‌برداری از این خطوط نیز برعهده شرکت انتقال گاز است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران با بیان اینکه در طول این خطوط، حدود ۳۲۰ کمپرسور تقویت فشار گاز وظیفه انتقال گاز را از مبادی تولید تا مبادی مصرف بر عهده دارند، تصریح کرد: از بزرگ‌ترین اقدام‌هایی که برای عبور موفق از فصل سرما در سال ۱۴۰۰ انجام شد، اجرای تعمیرات اساسی و بازدیدهای دوره‌ای با حدود ۷۵۰ هزار نفرساعت کارکرد در کل شرکت انتقال گاز ایران بود که بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل شد تا برای ورود به زمستان دغدغه‌ای وجود نداشته باشد.

جمشیدی‌دانا تأکید کرد: با توجه به اهمیت پایداری انتقال گاز، تعمیرات اساسی ایستگاه‌های تقویت فشار گاز و خطوط لوله، پیگرانی هوشمند و تعویض پوشش به‌موقع انجام شد تا خللی در فرآیند انتقال پایدار گاز طبیعی به هموطنان در فصل سرد سال به وجود نیاید، بةطوری که از مجموع ۳۷ هزار کیلومتر خطوط انتقال گاز، ۱۷ هزار کیلومتر نشت‌یابی شد.

وی با اشاره به رکورد انتقال گاز در سال ۱۳۹۹ که با همکاری و تلاش کارکنان این شرکت برای خدمت‌رسانی به مردم انجام شد، گفت: امسال نیز با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، ناوگان توربین‌ها و خطوط لوله برای تأمین انتقال پایدار گاز طبیعی برای مصارف خانگی، نیروگاهی و صنعتی آماده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در پایان گفت: با این حال مطمئن‌ترین راه برای عبور بی‌دغدغه از زمستان، صرفه‌جویی مردم در مصرف و رعایت دمای رفاه است.

کد خبر 323186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =