الگوبرداری شرکت صنایع هواپیماسازی از سامانه مدیریت دانش نفت

با الگوبرداری شرکت صنایع هواپیماسازی ایران، شمار شرکت‌های الگوبردار از مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران به ۸۱ شرکت و سازمان بزرگ ایرانی رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش نفت تهران، نشست نماینده مدیرعامل در امور مدیریت دانش و کارشناسان این شرکت با مسئولان و راهبران مدیریت دانش شرکت صنایع هواپیماسازی ایران در حالی برگزار شد که تا پیش از این، ۸۰ سازمان و شرکت معتبر از سامانه مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران الگوبرداری کرده‌اند.

در این نشست پیرامون نحوه پیاده‌سازی مدیریت دانش، مسائل و چالش‌های فرهنگی و انگیزشی مربوطه و رویکردهای اجراشده در مقوله مدیریت دانش بحث و تبادل نظر شد، همچنین در خصوص بازدید متقابل تیم توسعه سرمایه‌های انسانی و مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران از آن سازمان و تعاملات دانشی بیشتر نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

از نگاه مسئولان مدیریت دانش صنایع هواپیماسازی، رمز موفقیت مدیریت دانش در شرکت پالایش نفت تهران به‌عنوان یکی از شرکت‌های سرآمد کشور در این زمینه، اهتمام مدیران ارشد به ایجاد فرهنگ یادگیری و انگیزش کارکنان و ایجاد یکپارچگی سیستمی با اتصال مدیریت دانش به اهداف استراتژیک و چشم‌انداز سازمان، همچنین ارتباط آن با سایر سیستم‌های تعالی از طریق تدوین نقشه استراتژی مدیریت دانش با پرورش ۶۲ نفر از مهندسان دانش اداره‌های مختلف است.

گفتنی است صنایع هواپیماسازی جزو چهار صنعت پیچیده دنیا است و شرکت صنایع هواپیماسازی ایران (واقع در اصفهان) با حدود ۴۰۰۰ نفر پرسنل باتجربه و در اختیار داشتن تجهیزات روزآمد و انواع سیستم‌های شبیه‌ساز آموزشی، از شرکت‌های مطرح است که با دستیابی به فناوری‌های نوین و های‌تک و اشاعه آن به سایر صنایع از جمله صنعت نفت در کشور پیشرو است.

مدیریت دانش شرکت پالایش نفت تهران از سال ۱۳۸۷ آغاز به‌کار کرده و تاکنون ضمن برخورداری از روند رو به رشد همیشگی به‌ویژه در سال‌های اخیر به واسطه همکاری و توجه جدی مدیران، مسئولان و کارکنان به‌عنوان یک مزیت رقابتی و پشتیبان استراتژی‌ها، به طور ویژه مورد توجه ارزیابان، ممیزان و سازمان های ایرانی قرار گرفته است.

پیش‌تر سازمان‌هایی نظیر وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، صنایع شیمیایی پارچین، صنایع شیمیایی اصفهان، افزون بر شرکت‌هایی دیگر، با حضور در این مجموعه نفتی از مدیریت دانش این شرکت الگوبرداری کرده‌اند.

کد خبر 368149

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =