وزیر نفت: زمستان را با کمترین چالش سوخت پشت سر می‌گذاریم

وزیر نفت با بیان اینکه اولویت اصلی ما این است که در نیروگاه‌ها از سوخت پاک استفاده کنیم، گفت: زمستان را با کمترین چالش سوخت پشت سر می‌گذاریم.

به گزارش شانا به نقل از خانه ملت، جواد اوجی، عصر امروز (یکشنبه، ۱۶ آبان‌ماه) در حاشیه نشست با اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی و در جمع خبرنگاران گفت: نمایندگان دغدغه‌هایی درباره تأمین گاز و سوخت زمستانی داشتند و ما نیز اقدام‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت خود را همسو با تأمین سوخت تشریح کردیم که بر اساس آن بتوانیم با کمترین چالش زمستان پیش رو را پشت سر بگذاریم.

وی افزود: همچنین برنامه‌های ۴ و ۸ ساله وزارت نفت برای تولید گاز همچون سرمایه‌گذاری در حوزه میدان‌های گازی در بخش بالادست، پالایشگاه‌ها و خطوط لوله تقویت فشار گاز، خدمت نمایندگان تشریح شد.

وزیر نفت ادامه داد: با توجه به نزدیک شدن به فصل تدوین بودجه سال آینده، نیازهای وزارت نفت در خصوص تأمین مالی پروژه‌های مختلف نیز مطرح شد و نمایندگان قول همکاری در این خصوص را دادند تا مشکلی برای تأمین منابع مالی تولید و جبران کسری گاز در سال آینده نداشته باشیم.

اوجی درباره اقدام‌های انجام‌شده برای تأمین گاز در زمستان و جلوگیری از آلودگی هوا به‌دنبال سوختن مازوت در نیروگاه‌ها در زمستان، تصریح کرد: با توجه به تعمیرات اساسی صورت‌گرفته در حوزه پالایشگاه‌ها، سکوها، چاه‌ها، خطوط لوله انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار، حداکثر تولید را از میدان‌های گازی مستقل و مشترک خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی وزارت نفت این است که برای سوخت نیروگاه‌ها از سوخت پاک استفاده کنند، گفت: با توجه به چالش‌های سال گذشته، امسال سوخت مایع برای نیروگاه‌ها در نظر گرفته شده است، در واقع حدود ۴۵۰ میلیون لیتر بیشتر از پارسال در مخازن ذخیره‌سازی کرده‌ایم، به همین دلیل زمستان را با چالش کمتری پشت سر خواهیم گذاشت.

وزیر نفت با بیان اینکه ارتقای پالایشگاه‌ها را برای افزایش کیفیت سوخت مدنظر قرار داده و پروژه‌هایی در این خصوص برای پالایشگاه‌های آبادان، تهران و تبریز تعریف شده است، عنوان کرد: این اقدام با هدف استانداردسازی محصولات و فرآورده‌های این پالایشگاه‌ها به‌ویژه مازوت و نفت کوره انجام شده است تا در حد استاندارد یورو ۴ و ۵ باشند.

کد خبر 417084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =