سامانه پایش شرکت گاز استان بوشهر راه‌اندازی شد

سامانه رصد و پایش شرکت گاز استان بوشهر برای افزایش نظارت بر توزیع بهینه گاز طبیعی، مهار لحظه‌ای فشار و دما، طراحی و اجرا شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، مسلم رحمانی، مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر از راه‌اندازی اتاق پایش این شرکت خبر داد و گفت: این سامانه به‌صورت لحظه‌ای عوامل مؤثر بر روند ارسال گاز به مناطق دوردست استان را ارزیابی می‌کند و برای اندازه‌گیری صحیح گاز طبیعی است.

وی افزود: عملیات اجرایی پروژه مانیتورینگ گاز در استان بوشهر از سال ۹۷ با هدف کنترل نظارت و اندازه‌گیری احجام گاز ورودی به شبکه‌های توزیع، کارخانجات و صنایع عمده آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان بوشهر بیان کرد: در مرحله نخست پروژه پایش در سال ۹۷، موفق به پایش ۲۲ ایستگاه گاز در استان شدیم و طبق آخرین استانداردها و دستورعمل‌های شرکت ملی گاز ایران سال ۹۸ نیز در ۴۰ ایستگاه باقیمانده که شامل ۳۵ جایگاه عرضه گاز طبیعی فشره (سی‌ان‌جی) و پنج جایگاه سی‌جی‌اس بود، عملیات مانیتوریگ تکمیل شد.

رحمانی ادامه داد: در ادامه راه‌اندازی اتاق پایش در سال ۱۴۰۰ با خرید تجهیزات مورد نیاز به‌طور کامل تجهیز شد و همکاران واحد اندازه‌گیری با برقراری کشیک زمستانی مانند سال‌های گذشته روند توزیع گاز را پایش و نظارت می‌کنند.

وی یادآور شد: سامانه پایش مزایای متعددی دارد که می‌توان به مدیریت یکپارچه کنترل و اندازه‌گیری با دقت و حساسیت بالا، کاهش دستکاری‌های غیر مجاز در کنتورهای اندازه‌گیری، حذف فیزیکی مراجعه حضوری برای خواندن کنتور و اطمینان از صحت عملکرد ایستگاه‌های مشترکان اشاره کرد.

کد خبر 448584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =