ارزیابی عملکرد اچ‌اس‌ئی شرکت‌های تابع شرکت ملی گاز از پارس جنوبی کلید خورد

مرحله چهارم پروژه ارزیابی عملکرد اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران همسو با اجرایی کردن تکالیف هیئت‌مدیره و مصوبه‌های شورای مدیران و برای ایفای نقش حاکمیتی و نظارتی خود بر عملکرد اچ‌اس‌ئی شرکت‌های تابع، در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی کلید خورد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، اجرای این پروژه پس از انتخاب الگوی نشان تعالی بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) دانشگاه تهران به‌عنوان الگویی داخلی با نگرش سیستمی و مبتنی بر سیستم‌های روزآمد تعالی در دنیا، با بومی‌سازی براساس انتظارات ذی‌نفعان کلیدی و الزام‌های صنعت نفت و پس از انجام آموزش‌های گسترده در سطوح مختلف، از پالایشگاه اول شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز شد.

در این فرآیند که ارزیابی عملکرد ۳۰ درصد از شرکت‌های پالایش گاز و شرکت‌های گاز استانی و مناطق عملیاتی انتقال به‌عنوان مرحله نخست در دستور کار قرار گرفته، همه شاخص‌های کمّی و کیفی در معیارهای مختلف مدیریتی و عملیاتی مبتنی بر رویکردهای جاری، اندازه‌گیری و سطح بلوغ هر شرکت یا منطقه عملیاتی در سه حوزه بهداشت، ایمنی و محیط زیست، تعیین خواهد شد.

امور اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران بر این باور است که با بهره‌گیری از این الگوی ارزیابی که برای نخستین‌بار در سطح وزارت نفت و با هماهنگی اداره کل اچ‌اس‌ئی در شرکت ملی گاز ایران انجام می‌شود، الگویی نو برای شناسایی راهکارهای بهبود و حرکت به سوی تعالی و سرآمدی و دستیابی به اهداف تعیین‌شده صنعت نفت به‌وجود می‌آید.

برگزاری دومین ارزیابی جامع آمادگی جسمانی آتش‌نشانان شرکت ملی گاز

براساس این گزارش، به منظور شناسایی وضع موجود و احصای راهکارهای بهبود، امور اچ‌اس‌ئی شرکت ملی گاز ایران از سال ۹۸ ارزیابی توانمندی جسمانی آتش‌نشانان را در اولویت کاری خود قرار داده و در همین سال، نخستین  دوره ارزیابی را با حضور ۸۵۵ نفر از آتش‌نشانان شرکت ملی گاز برگزار کرد.

این ارزیابی براساس الزام‌های شرکت ملی گاز ایران شامل آزمون‌های دو ۹×۴ متر، انعطاف بالاتنه، دو ۵۴۰ متر، شنای خشک، دراز و نشست، پله و بارفیکس بوده است که با بهره‌گیری از توان تخصص داخلی و تجهیز گروه ارزیاب متشکل از متخصصان حوزه آتش‌نشانی شرکت ملی گاز انجام می‌شود. 

براین اساس، از آنجا که داشتن آمادگی جسمانی بالا از ویژگی‌های اصلی آتش‌نشانان است و به‌عنوان یکی از عوامل مهم در انتخاب و به‌کارگیری نیروهای آتش‌نشان در نظر گرفته می‌شود، طبق برنامه‌ریزی در سال ۱۴۰۰ و با در نظر گرفتن شرایط رنگ‌بندی کرونا در سطح کشور و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دومین دوره این ارزیابی از هفته دوم آبان‌ماه در مجتمع گاز پارس جنوبی آغاز و در صورت تشدید نشدن شرایط کرونایی، تا دو ماه آینده همه آتش‌نشانان شرکت ملی گاز ایران تحت ارزیابی قرار می‌گیرند.

کد خبر 448657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =