طرح نگهداشت و افزایش تولید میدان نفت‌شهر در شرف تکمیل است

عملیات اجرایی طرح نگهداشت و افزایش تولید از میدان نفت‌شهر در قالب قرارداد EPC-EPD با ۷۵ درصد پیشرفت فعلی، در شرف تکمیل قرار گرفته است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، پرویز صالح‌وند، مجری طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت این شرکت درباره فعالیت‌های توسعه‌ای میدان نفت‌شهر گفت: طرح نگهداشت و افزایش تولید این میدان به‌عنوان نخستین طرح از مجموعه طرح‌های EPC-EPD شرکت نفت مناطق مناطق مرکزی ایران تکمیل می‌شود.

وی افزود: این طرح در قالب حفاری یک حلقه چاه جدید و چهار حلقه چاه تعمیری موجود با اعتبار ۳۰ میلیون دلار در قالب مهندسی، اجرا و کالای طرح در بخش‌های روسطحی و زیرسطحی تعریف و مراحل اجرایی آن از ابتدای سال ۱۳۹۸ آغاز شد، هم‌اکنون نیز کل عملیات اجرایی زیرسطحی طرح به اتمام رسیده و حدود ۳۵۰۰ متر حفاری روی چاه‌ها اجرا شده و طی یک ماه آینده با نصب تسهیلات سرچاهی آخرین حلقه چاه این طرح به مراحل پایانی می‌رسد.

مجری طرح‌های نگهداشت و افزایش تولید نفت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره اهمیت اجرای طرح توسعه میدان نفت‌شهر اظهار کرد: با وجود پیچیده بودن این میدان از لحاظ مهندسی مخزن، زمین‌شناسی، بالا بودن ریسک مخاطرات عملیات حفاری، مشترک بودن آن با کشور عراق و لزوم پاکسازی محل اجرای طرح از مهمات باقیمانده از جنگ تحمیلی و با وجود تحریم‌ها و شرایط بیماری کرونا، عملیات اجرایی طرح بدون وقفه انجام شده است.

صالح‌وند یکی از نقاط قوت این طرح را تأمین به‌موقع همه کالاهای زیرسطحی دانست.

میدان نفتی مشترک نفت‌شهر در استان کرمانشاه در ۶۰ کیلومتری شهرستان قصر شیرین واقع شده و در سال ۱۳۰۲ کشف شده و در سال ۱۳۲۶ به بهره برداری رسیده است، تا کنون مقادیر زیادی از نفت میدان تخلیه شده، اما فعالیت برای تولید بیشتر در قالب قرارداد EPC-EPD به‌منظور استفاده بهینه از تأسیسات در حال اجراست.

کد خبر 448666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =