بهترین راه جبران کسری گاز صرفه‌جویی است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به شرایط کنونی بهترین راه جبران کسری گاز، صرفه‌جویی است.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا ضمن اشاره به لزوم صرفه‌جویی در مصرف گاز در زمستان پیش رو اظهار کرد: اگرچه طرح‌های بسیار خوبی در شرکت ملی نفت ایران در حال پیگیری است، اما نکته‌ای که مغفول مانده بحث مدیریت مصرف انرژی و صرفه‌جویی است.

وی افزود: امروز به‌طور میانگین هزینه یک واحد صرفه‌جویی، معادل ۴۰ درصد یک واحد تولیدی است، با توجه به منابع مالی محدود کشور بهترین راه جبران گاز کسری صرفه‌جویی است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: به نظرم مشوق‌هایی که امروز برای مشترکان کم‌مصرف گاز در نظر گرفته‌اند می‌تواند مردم را به صرفه‌جویی هرچه بیشتر ترغیب کند.

به گزارش شانا، جواد اوجی در حاشیه بازدید روز جمعه (۲۱ آبان‌ماه) از مدیریت دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، گفت: حدود ۷۰ تا ۷۵ درصد مشترکان گاز که در محدوده سقف الگوی مصرف، گاز مصرف می‌کنند، مطابق پارسال هزینه گاز را پرداخت می‌کنند، اما مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی‌کنند، بی‌شک جریمه می‌شوند.

وزیر نفت با بیان اینکه مشترکان بدمصرف گاز که ۲۵ درصد جمعیت کشور هستند بیش از ۵۰ درصد مصرف گاز را به خود اختصاص داده‌اند، تأکید کرد: امسال هیچ‌گونه افزایش قیمت گاز نخواهیم داشت، اما بی‌شک مشترکان پرمصرف جریمه خواهند شد.

کد خبر 448708

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =