امارات: هیدروکربن‌ها از بازار انرژی حذف نمی‌شوند

مدیرعامل شرکت ملی نفت امارات (ادنوک) گفت جهان به مصرف هیدروکربن‌ها نیاز دارد و نمی‌تواند آنها را از سبد انرژی حذف کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ابوظبی، سلطان الجابر روز دوشنبه (۲۴ آبان‌ماه) در آیین گشایش نمایشگاه و کنفرانس نفت و گاز ابوظبی (ادیپک) اعلام کرد که جهان نمی‌تواند به سادگی از هیدروکربن‌ها جدا شود و صنعت نفت و گاز باید تا سال ۲۰۳۰ میلادی بیش از ۶۰۰ میلیارد دلار در این زمینه سرمایه‌گذاری کند تا تقاضای مورد انتظار را برآورده کند.

وی در حالی این گفته‌ها را مطرح می‌کند که مذاکات همایش تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در گلاسکو با توافقی پایان یافت که برای نخستین بار سوخت‌های فسیلی را به عنوان محرک اصلی گرمایش جهانی هدف قرار داد.

مدیرعامل ادنوک با تکرار درخواست خود برای رویکردی عملگرایانه برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی و در عین حال تضمین امنیت انرژی جهانی، گفت: جامعه جهانی به‌تازگی در همایش تغییرات اقیلیمی گلاسکو (کاپ ۲۶) به این نتیجه رسید و این مذاکرات در مجموع، موفقیت‌آمیز بود.

الجابر افزود: اگر بخواهیم با موفقیت دوره گذار انرژی را پشت سر گذاریم نمی‌توانیم به سادگی از سیستم امروز انرژی جهان فاصله بگیریم و نمی‌توان تنها با چرخش یک کلید این فرآیند را انجام داد.

در حالی که امارات متحده عربی نشست تغییرات اقلیمی سال ۲۰۳۲ میلادی (کاپ ۲۸) را میزبانی می‌کند، گفت: ادنوک در نظر دارد ظرفیت تولید نفت خود را تا سال ۲۰۳۰ میلادی افزایش دهد و به ۵ میلیون بشکه در روز برساند و در عین حال برای کاهش تولید کربن تلاش کند.

کد خبر 448916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =