روند احداث ایستگاه‌های تقویت‌فشار هما و وراوی شتاب می‌گیرد

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از تسریع در روند احداث ایستگاه‌های تقویت فشار گاز میدان‌های هما و وراوی و مرکز تفکیک تابناک خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، پیمان ایمانی با اشاره به اجرای سریع و بی‌وقفه طرح احداث ایستگاه‌های تقویت فشار گاز میدان‌های هما و وراوی و مرکز تفکیک تابناک گفت: با گذشت کمتر از ۶ ماه از آغاز عملیات اجرایی طرح یادشده، بنا بر اهمیت تسریع در عملیات اجرایی این طرح، آماده‌سازی محوطه، تجهیز کارگاه، شمع‌کوبی، نصب و اجرای فونداسیون، همچنین تکمیل کمپ اقامتی این طرح عملیاتی شده است.

وی افزود: با اهتمام ویژه مسئولان، تاکنون در رفع موانع تولید در بخش مهندسی ۶۰ درصد و در بخش تهیه و تأمین کالای طرح ۱۵ درصد پیشرفت را شاهد بوده‌ایم.

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت مناطق مرکزی ایران ضمن تأکید بر ضرورت هم‌افزایی در پیشبرد این طرح ملی گفت: این طرح خردادماه امسال باهدف نگهداشت، افزایش و تثبیت تولید گاز از سه میدان هما، وراوی و مرکز تفکیک تابناک تا سقف ۶۰ میلیون مترمکعب در روز با حجم سرمایه‌گذاری ۲۸۱ میلیون یورو کلید خورد.

به گفته ایمانی، شرکت ملی نفت ایران با استفاده از ظرفیت‌های فنی و مهندسی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، همچنین شرکت‌های توانمند داخلی به‌منظور انجام مسئولیت و تکالیف خود در نگهداشت و افزایش تولید گاز و رفع دغدغه کمبود گاز و دستیابی به تراز مثبت گازی در کشور، به‌علاوه احداث ایستگاه‌های تقویت گاز یادشده، آغاز ساخت ایستگاه تقویت فشار گاز دهلران و ساخت چهار ایستگاه دیگر نار، کنگان، شانول و سرخون را مطابق برنامه افزایش ظرفیت تولید گاز در دستور کار دارد.

بر اساس این گزارش، میدان‌های گازی هما، وراوی و تابناک در جنوب استان فارس قرار دارند و از میدان‌های تحت مدیریت شرکت نفت مناطق مرکزی ایران در حوزه عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی به‌شمار می‌آیند.

کد خبر 449050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =