جایگاه نخست پالایشگاه آبادان در صنعت پالایش

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران به جایگاه نخست پالایشگاه نفت آبادان در حوزه پالایش نفت خام در کشور اشاره کرد و گفت: کار بزرگی از لحاظ ظرفیت و نوع تجهیزات به‌کارگرفته شده در فاز ۲ پالایشگاه آبادان در شرایط تحریم انجام شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، جلیل سالاری در حاشیه بازدید از طرح توسعه و تثبیت فاز دوم پالایشگاه آبادان با اشاره به اینکه یکی از چالش‌های این پالایشگاه مشکلات زیست محیطی بوده که گام به گام در مسیر برطرف شدن پیش رفته است، تصریح کرد: کار بزرگی از لحاظ ظرفیت و نوع تجهیزات به‌کارگرفته شده در فاز ۲ پالایشگاه آبادان در شرایط تحریم انجام شده است.

وی با بیان اینکه نگاه پیمانکار و مجری این طرح به نیروهای بومی بوده است، تأکید کرد: یکی از ظرفیت‌های این پالایشگاه برمبنای نیروپروری قرار داشته است.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران افزود: از آغاز به‌کار فاز دوم هیچ حادثه‌ای ثبت نشده که می‌توان گفت این موضوع در این پروژه اتفاقی نادر است.

سالاری با بیان اینکه پروژه یادشده ظرفیتی درونی برای کشور به‌شمار می‌آید که در حال استفاده از آن هستیم، ادامه داد: نگاه ما به فاز دوم پالایشگاه آبادان نگاه توسعه‌ای است.

وی افزود: انواع نفت خام‌ سنگین برداشتی از میدان‌های غرب کارون گوگرد بالایی دارد، از این حیث به‌دنبال استانداردسازی آن هستیم.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران با اشاره به اینکه این پالایشگاهی است که نفت ترش سنگین را پالایش و فرآورده از آن تولید می‌کند، بیان کرد: در این پروژه از نفت ترش سنگین با گوگرد بالا استفاده می‌شود که استفاده آن از جمله اهداف ما در فاز ۲ است.

سالاری با اشاره به اینکه حضور در بازارهای صادراتی منطقه و اشتغال‌زایی از جمله اهداف ما در پروژه‌های پالایشگاه نفت آبادان است، ادامه داد: روند پروژه افزایشی است و بیش از هزار نفر نیرو در خلال اجرای فاز دوم به مجموعه پالایشگاه افزوده شده است.

وی در پایان با بیان اینکه درصدد به بهره‌برداری رساندن بخشی از پروژه‌ها هستیم، گفت: امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده نتایج خوبی به ثمر برسد و آثار و تبعاتش را مردم ببینند.

کد خبر 449091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =