تأکید بر شتاب‌بخشی به راه‌اندازی طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت گفت: راه‌اندازی طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ دهلران به توازن میان منابع ورودی و خروجی صندوق‌ها کمک می‌کند، از این رو شتاب‌بخشی به احداث آن با اهمیت است.

به گزارش شانا به نقل از صندوق بازنشستگی صنعت نفت، عبدالحسین بیات در اجرای «برنامه پایش طرح‌های سرمایه‌گذاری صندوق‌ها» و در نشست با مدیران شرکت پتروپالایش دهلران با بررسی روند پیشرفت و چالش‌های طرح ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ اظهار کرد: برای برقراری تعادل میان منابع ورودی و خروجی صندوق‌ها، مؤثرترین گزینه، توسعه فعالیت‎‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری همچون شتاب‌بخشی به طرح‌های در حال اجراست. 

وی افزود: طرح  ان‌جی‌ال ۳۱۰۰ در دهلران گازهای همراه نفت میدان‌های غرب کشور مانند آذر، دهلران، چشمه‌خوش، پایدار و... را جمع‌آوری می‌کند و پس از فرآورش، محصول را به‌عنوان خوراک به صنایع پتروشیمی می‌دهد. عواید این فرآیند نصیب صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت می‌شود بنابراین راه‌اندازی این طرح منابع ورودی صندوق را تقویت می‌کند.

رئیس هیئت‌رئیسه صندوق‌های بازنشستگی صنعت نفت احداث ان‌جی‌ال ۳۱۰۰، پتروشیمی دهلران و توسعه میدان آذر را از جمله مهم‌ترین طرح‌های اقتصادی صندوق بازنشستگی صنعت نفت در ‌غرب کشور برشمرد و گفت: توسعه و بهره‌برداری این طرح‌ها افزون‌ بر تقویت منابع ورودی صندوق، سبب کمک به رشد اقتصادی استان و کشور می‌شود.

بیات با تأکید بر اینکه از هم‌اکنون برای تأمین خوراک مورد نیاز طرح در سال‌های پیش رو، اقدام‌های لازم انجام شود، تصریح کرد: همه‌ شرکت‌ها در حوزه اجتماعی مسئولیت دارند اما این اقدام‌ها باید به شکل مشخص و مؤثری انجام شود تا حداکثر اثربخشی را ایجاد کند زیرا همه نفع طرح‌های اجتماعی باید به‌طور مستقیم به مردم منطقه برسد نه دستگاه‌هایی که از بودجه دولتی بهره می‌برند.

کد خبر 449142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =