عربستان بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین ماند

عربستان در ماه اکتبر سال جاری میلادی جایگاه بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین را حفظ کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، داده‌های اداره گمرک چین در روز یکشنبه (۳۰ آبان‌ماه) نشان داد صادرات نفت عربستان به چین در ماه اکتبر ۱۹.۵ درصد بیشتر از مدت مشابه پارسال بود و این کشور برای یازدهمین ماه پیاپی بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به چین باقی ماند.

صادرات نفت عربستان به چین در ماه اکتبر به ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تن معادل یک میلیون و ۶۷۰ هزار بشکه در روز رسید که ۱۹.۵ درصد بیشتر از این رقم در مدت مشابه پارسال (یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روز) بود، این رقم در ماه سپتامبر یک میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه در روز بود.

واردات نفت چین از روسیه که شامل واردات با خط لوله هم می‌شود، در ماه اکتبر ۱.۳ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال بیشتر بود و به ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تن یعنی یک میلیون و ۵۶۰ هزار بشکه در روز رسید. این رقم نسبت به ماه سپتامبر (یک میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز) هم بیشتر بود.

با این حال مجموع واردات نفت چین در ماه اکتبر به‌دلیل اعمال محدودیت پکن برای واردات نفت از سوی پالایشگاه‌های خصوصی به پایین‌ترین مقدار در سه سال اخیر سقوط کرد.

واردات نفت چین از برزیل در ماه اکتبر ۵۳.۲ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافت و واردات این کشور از آمریکا هم ۹۱.۸ درصد سقوط کرد.

کد خبر 449204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =