تعویض بخاری‌های گازی فرسوده با هدف کاهش مصرف گاز

شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد که تعویض بخاری‌های گازی کم‌بازده و جایگزینی آنها با بخاری‌های «هرمتیک هوشمند» از عوامل مؤثر در کاهش مصرف گاز و تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها در فصل سرد سال است.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، شرکت مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) تعویض بخاری‌های گازی فرسوده با هدف تأمین گاز نیروگاه‌ها را به‌عنوان راهکاری مطمئن برای جبران کمبود گاز نیروگاه‌ها در زمستان دانسته است.

براساس اعلام شرکت توانیر، بخش خانگی و تجاری کشور در دی‌ماه و بهمن‌ماه ۶۵۰ میلیون مترمکعب از یک میلیارد مترمکعب گاز مصرفی روزانه را به خود اختصاص می‌دهند و این در حالی است که نیروگاه‌ها در این دو ماه ۸۰ میلیون مترمکعب مصرف روزانه گاز دارند.

بخاری‌های گازی کم‌بازده با فرض اینکه ۷۰ درصد انرژی در ساختمان‌ها برای گرمایش به مصرف می‌رسد و ۸۰ درصد گرمایش هم به کمک بخاری تأمین می‌شود که ۳۶۰ میلیون مترمکعب مصرف روزانه گاز را به خود اختصاص می‌دهند.

با تعویض بخاری‌های گازی قدیمی با بخاری‌های پربازده هرمتیک، دست‌کم ۱۸۰ میلیون مترمکعب در روز در مصرف گاز خانگی و تجاری صرفه‌جویی می‌شود.

این مقدار از کل گاز مورد نیاز نیروگاه‌ها در روزهای سرد سال بیشتر است، در عین حال تعویض بخاری‌های کم بازده و جایگزینی آنها با بخاری‌های پربازده هرمتیک هوشمند حدود ۵۰ درصد مصرف گاز کشور را کاهش خواهد داد.

کد خبر 449219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =