مشکل ترانزیت و گاز با ترکمنستان حل و فصل شد

رئیس‌جمهوری گفت: بخش محوری در دیدار با رئیس‌جمهوری ترکمنستان توسعه روابط اقتصادی و رفع مشکل ترانزیت و گاز بود که این موضوع حل‌وفصل شد.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی، شامگاه یکشنبه (هفتم آذرماه) پس از بازگشت از سفر به ترکمنستان به‌منظور شرکت در نشست سران اکو گفت: حضور جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان یکی از مؤسسان سازمان اکو پیام‌های مختلفی داشت و در این نشست همه اعضای این سازمان منطقه‌ای بر افزایش روابط اقتصادی کشورهای عضو تأکید داشتند.

وی افزود: دستاوردها و موفقیت‌هایی که سازمان همکاری اقتصادی تاکنون داشته، کافی نیست و باید گام‌های بلندتری در مسیر توسعه همکاری‌های اقتصادی برداشته شود.

رئیس‌جمهوری با اشاره به دیدارهای دوجانبه با سران کشورهای شرکت‌کننده در نشست اکو تصریح کرد: مهم‌ترین محور گفت‌وگو با رؤسای‌جمهوری، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری بود.

رئیسی با اشاره به دیدار و گفت‌وگو با رئیس‌جمهوری ترکمنستان اعلان کرد: بخش محوری در این دیدار توسعه روابط اقتصادی و رفع مشکل ترانزیت و گاز بود که این موضوع حل‌وفصل و قرار شد مسئله ترانزیت به‌گونه‌ای باشد که ارتباط با کشورهای مختلف تسهیل شود.

وی گفت: موضوع گاز هم که دچار وقفه شده بود مورد بررسی قرار گرفت و سرانجام به امضای قرارداد منتهی شد و امیدواریم پس از این هیچگونه نگرانی در این زمینه وجود نداشته باشد.

رئیس‌جمهوری تأکید کرد: سیاست همسایگی دولت پاسخ داده است و باید همچنان بر تداوم توسعه روابط با کشورهای همسایه پافشاری و زمینه فعالیت تجار و فعالان اقتصادی را با این کشورها از نظر سیاسی تسهیل کنیم.

کد خبر 449515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =