توافق سه‌جانبه سوآپ گازی کمک به تحریم‌شکنی است

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: توافق سه‌جانبه سوآپ گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان کمک به تحریم‌شکنی است و نشان داد تحریم هم نمی‌تواند در این بخش به ما آسیب بزند.

حسین حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار شانا به توافق سه‌جانبه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان اشاره و اظهار کرد: به‌دلیل آنکه ما در میدان‌های گازی پارس‌جنوبی با افت فشار روبه‌رو هستیم، این نوع قرارداد سوآپ گازی باید زودتر اجرایی می‌شد.

وی افزود: توافق سه‌جانبه سوآپ گازی بی‌شک سبب می‌شود در بازارهای مالی، به‌ویژه با همسایگان خود سهم داشته باشیم و روابط اقتصادی، سیاسی و... را میان خود تحکیم کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: توافق سه‌جانبه سوآپ گازی ایران، ترکمنستان و آذربایجان کمک به تحریم‌شکنی است و امضای این قرارداد نشان داد تحریم هم نمی‌تواند در این بخش به ما آسیب بزند.

حسین‌زاده بیان کرد: امضای توافق سه‌جانبه سوآپ گازی بین ایران، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان حرکتی بسیار ارزشمند از سوی سربازان دیپلماسی انرژی بود که جای تشکر دارد.

قرارداد سه‌جانبه سوآپ گاز از ترکمنستان به جمهوری آذربایجان از خاک جمهوری اسلامی ایران به مقدار سالانه ۱.۵ تا ۲ میلیارد مترمکعب روز یکشنبه (هفتم آذرماه) با حضور رؤسای جمهوری ایران و جمهوری آذربایجان در ترکمنستان و در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) امضا شد.

کد خبر 449574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =