۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
  • کد خبر: 449814
قیمت نفت به ۱۵۰ دلار می‌رسد

بانک آمریکایی جفریز پیش‌بینی کرد که قیمت نفت می‌تواند بیش از این افزایش یابد و به ۱۵۰ دلار برای هر بشکه برسد.

به گزارش خبرگزاری راشاتودی، بانک سرمایه‌گذاری جفریز فعال در وال استریت، هشدار داد که در بحبوحه محدودیت‌های عرضه جهانی نفت، قیمت این کالای راهبردی ممکن است بسیار بیش از این افزایش یابد و حتی به ۱۵۰ دلار برای هر بشکه برسد.

کریستوفر وود، مدیر بخش جهانی راهبرد سهام در بانک جفریز گفت: در دنیایی که در حال باز شدن دوباره کسب‌وکارهاست (اگر واقعاً این اتفاق بیفتد)، قیمت نفت می‌تواند به مقدار قابل‌توجهی افزایش یابد.

وی گفت: نفت با وجود بسته شدن بسیاری از بازارهای آسیا به بیش از ۸۰ دلار برای هر بشکه رسید، این در حالی که مرزهای چین هم در عمل بسته هستند.

وود تصریح کرد: قیمت نفت می‌تواند به ۱۵۰ دلار برای هر بشکه برسد، زیرا محدودیت‌های عرضه بسیار شدید است.

وی افزود: حتی گسترش سویه جدید ویروس کرونا هم نمی‌تواند افزایش قیمت نفت را برای مدتی طولانی متوقف کند، قیمت به ناچار پس از برداشته شدن محدودیت‌ها و بازگشت کامل تقاضا، به بالاترین سطح خود در چند سال اخیر می‌رسد.

این تحلیلگر گفت: به نظر من مشکل قیمت نفت نیست، بلکه شیوع ویروس کروناست. هنگامی که محدودیت‌ها به‌طور کامل برداشته شوند، قیمت‌ها بالاتر خواهد رفت، زیرا جایی روی نفت سرمایه‌گذاری نمی‌کند، این در حالی است که جهان همچنان سوخت‌های فسیلی مصرف می‌کند. این مسئله به‌نوبه خود سبب تشدید ترس از تورم خواهد شد.

کد خبر 449814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =