بهره‌برداری از آخرین کمپرسور گاز فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی

مجری طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی گفت: آخرین توربوکمپرسور گاز پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی با موفقیت به بهره‌برداری رسید.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت و گاز پارس، علی‌اصغر صادقی اظهار کرد: به‌منظور کسب آمادگی لازم برای تأمین پایدار سوخت زمستانی، آخرین توربوکمپرسور پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ در مدار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه واحد ارسال گاز پالایشگاه فازهای ۲۲ تا ۲۴ شامل ۶ توربوکمپرسور ارسال گاز متان به خط سراسری است، گفت: پیش از این پنج دستگاه توربوکمپرسور به بهره‌برداری رسیده بود که با تلاش کارکنان شرکت‌ نفت و گاز پارس، پتروسینا آریا و نیرپارس (گروه مپنا)، عملیات پیش‌راه‌اندازی و راه‌اندازی آخرین توربوکمپرسور انجام شد.

مجری فازهای ۲۲ تا۲۴ پارس جنوبی ظرفیت برداشت گاز این طرح را ۵۶ میلیون مترمکعب در روز اعلام کرد و گفت: با ورود گاز به ردیف‌های پالایشی و فرآوری گاز در پالایشگاه، افزون بر تولید محصولات هیدروکربوری از جمله میعانات گازی، گاز مایع، اتان و گوگرد، روزانه با ظرفیت ۵۰ میلیون مترمکعب گاز شیرین از طریق خط لوله ۴۲ اینچ به شبکه سراسری انتقال گاز ارسال می‌شود.

طرح توسعه فازهای ۲۲ تا ۲۴ پارس جنوبی به‌منظور تولید روزانه ۵۶ میلیون مترمکعب گاز غنی، تولید روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، تولید سالانه ۱.۵ میلیون تن گاز مایع ال‌پی‌جی (پروپان و بوتان) و یک میلیون تن اتان به‌منظور تأمین خوراک واحدهای پتروشیمی و تولید روزانه ۴۰۰ تن گوگرد در حال بهره‌برداری است.

کد خبر 449987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =