مناقشه روسیه-اوکراین تهدیدی برای طرح گازی نورداستریم-۲

مقام‌های ایالات متحده اعلام کردند که حمله روسیه به اوکراین تهدیدکننده خط لوله انتقال گاز نورداستریم-۲ خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز از واشینگتن، مقام‌های ایالات متحده آمریکا به اعضای کنگره این کشور اعلام کردند که با آلمان توافق کرده‌اند در صورت حمله نظامی روسیه به اوکراین، خط لوله انتقال گاز نورداستریم-۲ تعطیل شود.

کاخ سفید اعلام کرد که آلمان در صورت تهاجم روسیه به اوکراین، درباره خط لوله نورد استریم-۲ تعهدهایی داده است، این خط لوله گاز طبیعی روسیه را از بستر دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کند.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه (۱۶ آذرماه) به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که غرب نگران تهاجم روسیه به اوکراین است و هشدار داد اگر مسکو تهاجم نظامی را آغاز کند با عواقب شدید اقتصادی و تدابیر دیگری روبه‌رو خواهد شد.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا در این باره گفت: این مسئله که هنوز خط لوله نورد استریم -۲ آغاز به کار نکرده، اهرمی برای غرب ایجاد کرده است که روسیه را تحت فشار قرار دهند.

وی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: اگر ولادیمیر پوتین بخواهد شاهد انتقال گاز از طریق این خط لوله باشد، ممکن است نخواهد با حمله به اوکراین ریسک کند.

سالیوان گفت: در صورت تهاجم نظامی روسیه به اوکراین، آمریکا با مقام‌های دولت قبلی و جدید آلمان درباره نورداستریم-۲ در تماس است.

کد خبر 450068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =