هلدینگ خلیج‌فارس هرگز از توسعه و رفع موانع تولید غافل نشده‌ است

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با تأکید بر اینکه این شرکت هرگز از بحث بهبود، توسعه و رفع موانع تولید در شرکت‌های تولیدی غافل نشده است، گفت: پروژه‌های بهبود و توسعه در تمامی شرکت‌های این گروه در اندازه‌های مختلف، تعریف شده و در حال اجراست. 

به گزارش شانا به نقل از گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، جعفر ربیعی روز گذشته (چهارشنبه، ۱۷ آذرماه) در آیین امضای قرارداد خرید، نصب و راه‌اندازی واحد SSP-C و امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت پتروشیمی شهید تندگویان و بانک ملت با اشاره به دو بحث مهم تولید و توسعه در شرکت‌های تولیدی این گروه اظهار کرد: پالایشگاه گاز بیدبلند،  پتروشیمی‌های هنگام، آپادانا و گچساران که از پروژه‌های بزرگ گروه بوده‌اند، توسعه را به ذهن متبادر می‌کنند، اما توسعه در سایر شرکت‌های تولیدی گروه نیز به همان اندازه حائز اهمیت است.  

وی با بیان اینکه اگر از بحث توسعه در شرکت‌های تولیدی غافل شویم، شرکت‌ها رو به تضعیف و کاهش سود می‌روند، ادامه داد: مدیران عامل و اعضای هیئت‌مدیره تمام شرکت‌ها بر این موضوع واقف هستند و پروژه‌های بهبود و توسعه در تمامی این شرکت‌ها در اندازه‌های مختلف تعریف شده و در حال اجراست. 

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس با اشاره به اینکه تمام نیازهای مالی برای توسعه را از درون شرکت‌ها تأمین می‌کنیم، گفت: در این گروه، پول سهامدار آخرین پولی است که استفاده می‌شود و در مواقع لازم برای تأمین مالی از شبکه بانکی کشور کمک می‌گیریم.

ربیعی با اشاره به تعامل دوطرفه میان صنعت پتروشیمی و شبکه بانکی کشور، تصریح کرد: این تعامل‌ها نشان می‌دهد شبکه بانکی کشور دین خود را به صنعت پتروشیمی ادا کرده است. 

وی پروژه SSP-C را از پروژه‌های بزرگ در صنعت PET دانست و گفت: گریدهای صنعت PET یکی از محصولات اساسی در زندگی روزمره مردم و صنایع پایین‌دستی است که از تندگویان خوراک می‌گیرند، از این  رو این شرکت برای راه‌اندازی و مولد بودن برای صنایع پایین‌دستی نقش بسیار مهمی دارد.

مدیرعامل گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس، پتروشیمی شهید تندگویان را از نظر ساختار مالی و میزان تأثیرگذاری در تولید و صنایع پایین‌دستی، شرکتی بسیار چابک و شاخص دانست و گفت: پروژه SSP-C با ایجاد تحول در تولید PET بطری، بالانس بسیار خوبی بین PET بطری و نساجی به‌وجود آورده و کمک می‌کند تا بازار به نسبت تقاضای نیاز فصلی به‌خوبی پاسخگو باشد.

در پایان این آیین، تفاهم‌نامه همکاری میان بانک ملت و شرکت پتروشیمی شهید تندگویان به‌منظور تأمین مالی پروژه SSP-C امضا شد. بر اساس این تفاهم‌نامه بانک ملت، تا سقف ۳۰ میلیون یورو از منابع داخلی بانک بابت پروژه‌های طرح و توسعه به میزان ۵۰ درصد ارزی تسهیلات اعطا می‌کند.

کد خبر 450080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =