نیازهای فناورانه وزارت نفت در نمایشگاه «تستا» عرضه می‌شود

سرپرست پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با اشاره به حضور وزارت نفت برای نخستین بار در نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) از برگزاری دو رویداد همرسانی با محور گاز و پتروشیمی از سوی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز در حاشیه این نمایشگاه خبر داد.

سید فرهنگ فصیحی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا در تشریح برگزاری همایش تستا اظهار کرد: به مناسبت هفته پژوهش، هرساله وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نمایشگاه و رویدادهایی در سطح ملی برگزار می‌کند، امسال نیز مطابق هرسال نمایشگاهی به همین مناسبت در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از روز سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) آغاز به‌کار می‌کند.

وی با اشاره به ماهیت این نمایشگاه افزود: در دو، سه سال اخیر این نمایشگاه به تقاضای ساخت و تولید ایرانی اختصاص یافته است و به همین دلیل به نمایشگاه تقاضای فناوری معروف است، در نمایشگاه‌های دیگر اشخاصی که فناوری دارند یا تجهیزی را ساخته‌اند به نمایش می‌گذارند، اما شیوه برگزاری این نمایشگاه معکوس است و متقاضیان با برپایی غرفه، نیازهای خود را ارائه می‌کنند و در مقابل طرف عرضه با بازدید از غرفه‌ها، در صورت داشتن توان برآورده کردن نیازها، آن را به غرفه‌دار ارائه می‌کند.

سرپرست پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز درباره حضور وزارت نفت در این نمایشگاه تصریح کرد: امسال به دستور وزیر نفت، بنا شد برای نخستین بار در این نمایشگاه شرکت کنیم. این مجموعه تصمیم‌ها، عزم وزارت نفت را برای گرایش به اقتصاد دانش‌بنیان نشان می‌دهد و به‌نوعی حرکت دادن این وزارت به سمت رویکرد دانش‌بنیان و بهره‌برداری از این ظرفیت به‌شمار می‌رود.

فصیحی در تشریح نقش پارک علمی و فناوری نفت و گاز در این نمایشگاه اظهار کرد: ما به‌عنوان هماهنگ‌کننده وزارت نفت، پاویون وزارت نفت را در این نمایشگاه برپا می‌کنیم و شرکت‌ها نیازهای فناورانه خود را برای پارک فناوری و نوآوری فهرست کرده‌اند که در این نمایشگاه عرضه می‌شود. از طرفی هماهنگی برای مذاکرات B2B نماینده شرکت‌ها و عرضه‌کنندگان فناوری از طرف پارک صورت می‌گیرد تا مذاکرات اولیه در نمایشگاه انجام شود.

وی افزود: یکی از مزایای این نمایشگاه حمایت در سطح ملی از سوی مجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی ریاست‌جمهوری است و اگر توافق‌هایی در این نمایشگاه بشود، برای تسریع فرآیندها حمایت می‌کنند.

سرپرست پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز از برگزاری رویدادهای همرسانی در این نمایشگاه خبر داد و گفت: دو رویداد همرسانی در حاشیه این نمایشگاه از سوی پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز برگزار می‌شود؛ رویداد اول روز چهارشنبه (۲۴ آذرماه) با محوریت شرکت ملی گاز به‌صورت یک‌روزه برگزار می‌شود و شرکت گاز نیازهای فناورانه خود را برای زنجیره ارزش گاز مطرح می‌کند و شرکت‌های مختلف مرتبط با فناوری‌های روزآمد گاز دعوت شده‌اند تا برای نیازهای صنعت گاز مذاکره و گفت‌وگو کنند.

فصیحی از رویداد دیگر یاد کرد و گفت: رویداد همرسانی دیگر در حوزه پتروشیمی روز پنجشنبه (۲۵ آذرماه) برگزار می‌شود و پتروشیمی کارون نیازهای فناورانه صنعت پلی‌اورتان کشور را ارائه می‌کند و شرکت‌های فعال در این بخش به بررسی این نیازها می‌پردازند.

وی درباره مخاطبان این نمایشگاه نیز گفت: از دانشگاه‌ها و فعالان حوزه فناوری و نوآوری برای حضور در این نمایشگاه و بازدید از غرفه وزارت نفت و برگزاری جلسات با مدیران دعوت به‌عمل آمده است و انتظار داریم چهار روز پرتحرک و پرکار خوبی را در نمایشگاه داشته باشیم.

نمایشگاه تقاضای ساخت و تولید ایرانی (تستا) از روز سه‌شنبه (۲۳ آذرماه) به‌مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

کد خبر 450284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =