بیابان‌زدایی و درختکاری ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان خوزستان

عملیات اجرایی بیابان‌زدایی و درختکاری ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان خوزستان با مشارکت شرکت ملی نفت ایران و هم‌زمان با ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک آغاز می‌شود.

به گزارش شانا به نقل از مناطق  نفت‌خیز جنوب، در نشستی که دیروز (دوشنبه، ۲۲ آذرماه) با حضور نمایندگان مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز شرکت ملی نفت ایران، مشاور مدیرعامل در امور اجرایی، نمایندگان اداره کل منابع طبیعی خوزستان و چند نفر از کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برای هماهنگی در اجرای این طرح برگزار شد، مقرر شد عملیات اجرایی درختکاری و بیابان‌زدایی پس از تعیین کانون‌های ریزگرد استان خوزستان از سوی اداره کل منابع طبیعی خوزستان، هم‌زمان با ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک آغاز شود.

براساس اعلام اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان، این اعتبار برای عملیات بیولوژیک، بیومکانیک و حفاظت از عرصه‌های اجرایی در ۲۰۰۰ هکتار از کانون‌های ریزگرد استان خوزستان هزینه می‌شود.

برای اجرای این طرح، مدیریت نظارت بر طرح‌های عمرانی مناطق نفت‌خیز با امضای تفاهم‌نامه‌ای با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داد.

طرح بیابان‌زدایی برای تثبیت شن‌های روان و نهال‌کاری ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان از سال ۱۳۸۹ با مشارکت وزارت نفت آغاز شده است و بر اساس آن هرسال بخشی از این طرح اجرا می‌شود.

کد خبر 450288

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =