افزایش فروش و بازگشت پول نفت به چرخه کالایی کشور واقعیتی انکارناپذیر است

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: صادرات نفت ما شرایط خیلی بهتری دارد، پول نفت به چرخه کالایی کشور وارد می‌شود، این موضوع اغراق‌آمیز نیست، بلکه واقعیت است.

به گزارش خبرنگار شانا، الیاس نادران، شامگاه دوشنبه (۲۲ آذرماه) با حضور در برنامه جهان‌آرا که از شبکه افق پخش شد، به موضوع افزایش صادرات نفت کشور اشاره کرد و گفت: بحمداالله شرایط کشور در صادرات نفت و تعاملات ارزی بین‌المللی خیلی بهتر از قبل شده است، این موضوع تنها مربوط به فروش نفت نیست، روند واردات کالاها، همچنین مراودات ارزی که ما با کشورهای دیگر داریم نیز بهبود یافته‌ است.

صادرات نفت ما شرایط بسیار بهتری دارد

وی با بیان اینکه آنچه گفته می‌شد اگر برجام نباشد یا اف‌ای‌تی‌اف اجرا نشود، کشور به بن‌بست می‌رسد و از افغانستان و بنگلادش هم بدتر می‌شویم، اتفاق نیفتاد، افزود: صادرات نفت ما شرایط خیلی بهتری دارد، پول نفت به چرخه کالایی کشور وارد می‌شود. این موضوع واقعیت است. من فرد دولتی نیستم که بخواهم در آمار و ارقام اغراقی داشته باشم، واقعاً بر اساس گزارش‌های موجود و بررسی‌های میدانی که کارشناسان انجام داده‌اند، همگی اذعان دارند وضع ما در این بخش خیلی بهتر شده است.

از ظرفیت تهاتر نفت به نحو فوق‌العاده بهتری استفاده خواهیم کرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما از ظرفیت تهاتر نفت در ماه‌های باقیمانده سال ۱۴۰۰ و سال آینده به نحو فوق‌العاده بهتری امکان بهره‌برداری خواهیم داشت. امروز آن چیزی که تکلیف وزارت نفت است انجام می‌شود تا به موضوعات هدف‌گذاری‌شده برسیم.

نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: گاهی ممکن است در بودجه چیزی بنویسند و گاهی هم واقعیت است. این موضوع که ما ظرفیتمان در صادرات نفت افزایش یافته است، واقعیت دارد.

نادران افزود: فراتر از صادرات نفت، تهاتر نفت در تأمین نیازهای اساسی کشور است، در این موضوع با روسیه، هند و چین و چه با کشورهای دیگر که طرف مذاکرات ما هستند پیمان‌های بلندمدت امضا کرده‌ایم که عملیاتی می‌شوند، بی‌شک تهاتر در تأمین نیازهای اساسی مردم می‌تواند اثرات بسیار خوبی داشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من کشور را رو به پیشرفت می‌بینم، این لزوماً ارتباطی با بحث بودجه ندارد، اما کلیت اقتصاد ملی به مسیر درست خود بازگشته است.

کد خبر 450341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =