حلقه توسعه فناوری و نوآوری‌ در صنعت گاز بومی می‌شود

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران گفت: حلقه توسعه فناوری و نوآوری‌ را در صنعت گاز یک حلقه کاملاً بومی می‌کنیم و رفع نیازها از صنعت خارجی را در سال‌های آینده جشن می‌گیریم.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن مظلوم فارسی‌باف امروز (چهارشنبه، ۲۴ آذرماه) در رویداد عرضه و تقاضای نیازهای فناورانه و نوآورانه صنعت گاز که در حاشیه سومین نمایشگاه ساخت و تولید ایرانی (تستا) برگزار شد، گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان صاحبان اصلی این رویداد هستند، ما همیشه از حضور آنها مطمئن بودیم و همکاری با این شرکت‌ها سبب افتخار است. 

وی ادامه داد: در بحث حوزه مدیریت پژوهش و فناوری یکسری موارد را از سال ۹۸ آغاز کردیم، نظیر احصای نیازهای فناورانه و راهبردی در قالب اقلام راهبردی صنعت گاز که به ۲۹ قلم راهبردی رسیدیم و برای این ۲۹ قلم شاخص تعیین کردیم مانند بحث تحریم، دسترسی محدود به منابع خارجی، ارزبری و تکرار آن. 

مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: اقدام ما در حد شعار باقی نمانده و آنها را در قالب قرارداد پیاده‌سازی کردیم و در خدمت دوستان هستیم. 

فارسی‌باف با بیان اینکه از امسال حداقل ۳۰ درصد تعهدهایی که به صنعت گاز دادیم وارد چرخه و عملیاتی می‌شود و سال بعد ۴۰ درصد و در پایان نیمه نخست ۱۴۰۲ باقی ۳۰ درصد تعهدها که از آن ۲۹ قلم داریم در اختیار مجموعه صنعت گاز قرار خواهد گرفت، افزود: در این رویداد همچنین بحث هوش مصنوعی، آب و محیط زیست و تأکیدهایی که مقام عالی وزارت و مدیرعامل شرکت ملی گاز دارند، بحث بهینه‌سازی انرژی را معیار و ملاک کار قرار می‌دهیم.

وی تأکید کرد: البته از اقلام غافل نمی‌شویم و بحث هم‌رسانی باقی اقلام را هم انجام می‌دهیم. نکته مهم این است که ما زیرساخت فیزیکی را در پارک نوآوری و فناوری نفت ایجاد کردیم و یک شبکه مجازی به شبکه حقیقی ما افزوده خواهد شد که کمک کار دوستان در حوزه دانش‌بنیان باشد.

 مدیر پژوهش و فناوری شرکت ملی گاز ایران تصریح کرد: ان‌شاءالله حلقه توسعه فناوری و نوآوری‌ را در صنعت گاز یک حلقه کاملاً بومی می‌کنیم و رفع نیازها از صنعت خارجی را در سال‌های آینده جشن می‌گیریم تا صنعتی بومی و ملی داشته باشیم.

کد خبر 450396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =