ثبت اختراع پژوهشگر شرکت ملی حفاری در زمینه علوم هیدرولیک و مکانیک

یکی از کارشناسان ارشد مدیریت نگهداری و تعمیرات شرکت ملی حفاری با تولید گریس پمپ هیدرولیک دبی متغیر صنعتی، موفق به ثبت ششمین اختراع خود در زمینه علوم هیدرولیک و مکانیک در اداره ثبت اختراعات کشور شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، عبدالله ارزانی دارای مدرک کارشناسی ارشد مکانیک و فعالیت در اداره تعمیرات و نگهداری تاپ درایو مدیریت نت در هفته پژوهش بر اساس شاخص‌ها و ارزیابی‌های به‌عمل‌آمده به‌عنوان پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ شرکت قدردانی شد.

وی درباره رونمایی از اختراع جدیدش توضیح داد: گریس پمپ هیدرولیک دبی متغیر صنعتی برای عملیات گریس‌کاری به‌طور پیوسته در فواصل زمانی متناوب با مقدار مشخصی بوده که منجر به گریس‌کاری یکنواخت و در نتیجه بهبود عمر ماشین می‌شود.

پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ شرکت ملی حفاری ایران گفت: در هر کجا که قطعات شامل چرخ‌دنده‌ها و بلبرینگ یا سطوحی که نسبت به یکدیگر حرکت نسبی دارند، نیاز به روانکاری برای ایجاد فیلم روانکار بین این سطوح و قطعات الزامی می‌شود. عدم روانکاری صحیح ماشین‌آلات، کاهش بازده، تماس فلز با فلز، فرسایش، بالا بردن هزینه‌های نگهداری و تعمیرات، همچنین مصرف انرژی بالاتر در دید کلان را به‌دنبال خواهد داشت.

ارزانی افزود: به همین علت برای کاهش اصطکاک و سایش سیستم‌های مکانیکی که بیشتر در کارخانه‌های مختلف و دستگاه‌هایی که در شرایط سخت مورد استفاده واقع می‌شود، نیاز به سیستم روانکاری مناسب است تا به‌صورت بهینه عمل کنند.

وی اظهار کرد: گریس پمپ هیدرولیک با دبی متغیر صنعتی به‌صورت یک پکیج به‌هم‌پیوسته است که شامل سیلندر و پیستون، عملگر هیدرولیک، صفحات نگهدارنده، آب‌بندها، شیرآلات هیدرولیک، مسیرهای انتقال روغن و... است و دارای قابلیت تعویض سیلندر و پیستون برای دبی‌های بیشتر یا کمتر، همچنین مجموعه کنترل اتوماتیک است که تحت اختیار اپراتور بوده و قادر است میزان دبی گریس متناسب با شرایط کاری سیستم را تزریق کند.

پژوهشگر برتر سال ۱۴۰۰ شرکت ملی حفاری ایران با قدردانی از همکاری موثر رئیس اداره تعمیرات و نگهداری تاپ درایو، همچنین مساعدت‌های بی‌دریغ رئیس و کارکنان واحد تراشکاری مدیریت نت شرکت، دیگر اختراعاتش را شامل «ساخت مه‌پاش هوشمند خانگی با قابلیت ذخیره انرژی آب»، «ساخت گریس پمپ پنوماتیک با قابلیت شمارش دفعات پمپاژ»، «سیستم روانکاری اتوماتیک کپ بالایی تاپ درایو وارکو»، «ساخت پمپ هیدرولیک تیغه‌ای با افزایش بازده» و «بهینه‌سازی سیستم روانکاری گیربکس تاپ درایو mh مستقل از واحد hpu» برشمرد.

ارزانی همچنین به تهیه و انتشار سه مقاله علمی و پژوهشی اشاره کرد و گفت: مقاله با عنوان بررسی علل اختلال در پمپ‌های پیستونی دبی متغیر a10vso28 در شرکت ملی حفاری ایران در سال ۲۰۱۷ در کنفرانس علوم فنی و مهندسی دانشگاه استانبول ترکیه، طراحی و ساخت سیستم روانکاری گیربکس تاپ درایو mh مستقل از واحد hpu سال ۲۰۱۹ در ششمین کنگره مرکز مطالعاتی صنعت حفاری ایران و بررسی علل اختلال در پمپ‌های تیغه‌ای (pollard) در سال ۲۰۱۶ در سومین کنفرانس سراسری توسعه محوری عمران، معماری، برق و مکانیک ایران انتشار یافت.

کد خبر 450415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =