تأمین ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی برای توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تأمین ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی تا پایان سال خبر داد و گفت: این اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه پارس هزینه می‌شود.

به گزارش شانا، به نقل از شرکت ملی نفت ایران، سخاوت اسدی درباره تأمین اعتبار به‌منظور توسعه زیرساخت‌های منطقه ویژه پارس گفت: در چند ماه گذشته اقدام‌های خوبی درباره تقویت و تثبیت منابع درآمدی و وصول مطالبات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شد که طی آن تأمین اعتبار ۲ هزار میلیارد تومان منابع مالی تا پایان سال محقق می‌شود.

وی از تثبیت مجوزهای قانونی برای تحصیل منابع مالی بیشتر خبر داد و افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده از شورای عالی مناطق آزاد، مقرر شده است تا بخش قابل‌توجهی از نیازهای مالی این سازمان برای توسعه زیرساخت‌ها و حفظ محیط زیست تأمین اعتبار شود.

مهار سیلاب؛ اولویت سازمان منطقه ویژه پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تأکید بر نقش محوری سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در توسعه زیرساخت‌های این منطقه راهبردی، گفت: در بحث مهار سیلاب‌ها به‌عنوان اولویت اول ما در سال ۱۴۰۰ نیز اقدام‌های مؤثری انجام شده است و ضمن انجام چند پروژه در این باره، مقرر شده است تا ساخت چند سد و آبراهه برای جلوگیری از آسیب به خطوط انتقال و پالایشگاه‌ها نیز تا پایان امسال اجرایی شود.

اسدی به اولویت‌های دیگر این سازمان در سال جاری اشاره و تصریح کرد: بازسازی بلوارها و اتوبان‌های شهری در منطقه و اجرای طرح‌های اورژانسی همچون بازسازی بخشی از فرودگاه خلیج فارس در دستور کار است و تا پایان امسال نهایی می‌شود.

به گفته وی، توسعه ظرفیت‌های بندری و افزایش ظرفیت و ساماندهی خطوط انتقال و توزیع برق در منطقه، به همراه اجرای طرح‌های مربوط به شبکه‌های توزیع و انتقال آب از دیگر بحث‌های محوری این سازمان است که ذیل فعالیت‌های زیرساختی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس پیگیری می‌شود.

استمرار فعالیت‌های محیط زیستی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در ادامه از انجام فعالیت‌های محیط زیستی در این سازمان خبر داد و اظهار کرد: هم‌اکنون تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حفاظت از محیط زیست امضا کرده‌ایم که طی آن لازم است چند ایستگاه پایش هوا در منطقه احداث کنیم.

اسدی از تمرکز سازمان منطقه ویژه پارس به موضوع پراهمیت محیط زیست دریایی به‌عنوان یکی دیگر از بخش‌های مهم فعالیت‌های این سازمان یاد کرد و افزود: این بخش با توجه به فعالیت‌های صنعتی فراوان در منطقه عسلویه و پارس اهمیت دوچندانی برای سازمان دارد.

وی همچنین از پیگیری دفع پسماندهای صنعتی و غیرصنعتی به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ذیل فعالیت‌های زیست محیطی خبر داد و گفت: بخشی از برنامه‌های مربوط به این حوزه به‌دلیل محدودیت‌های مالی معطل مانده بود که به‌زودی وارد فاز اجرایی می‌شود.

تدوین بسته اسکان و تأمین امکانات رفاهی کارکنان

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از برنامه‌ریزی و مطالعه روی بسته اسکان و تأمین امکانات رفاهی کارکنان شاغل در منطقه پارس خبر داد و تصریح کرد: یکی از مسائلی که طی چند سال گذشته سبب بروز مشکلاتی در حوزه منابع انسانی شده بود، تنوع قراردادها و پرداخت‌های مربوط به این بخش است.

اسدی از حجم بالای نیروی کار در این منطقه به‌عنوان یکی دیگر از مسائل مهم در حوزه کاری کارکنان یاد کرد و گفت: حسب دستور وزیر نفت در حال سامان‌دهی روندهای مربوط به این بخش هستیم.

وی اظهار کرد: در زمینه سامان‌دهی وضعیت کاری، تردد کارکنان و ترمیم حقوق آنها و همچنین ساماندهی قراردادها و بیمه کارکنان طرف قرارداد پیمانکاران، اقدام‌های گسترده‌ای انجام شده است، در تأمین مسکن کارکنان و الزام به اسکان کارکنان در منطقه نیز مطالعاتی انجام شده است که به‌زودی نتیجه نهایی برای تصمیم‌گیری به مقام‌های ارشد وزارت نفت ارائه می‌شود.

اجرای فراگیر طرح‌های مسئولیت اجتماعی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در رابطه با شیوه‌های اجرای طرح‌های مسئولیت اجتماعی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز گفت: بسته ویژه‌ای در این باره در دست تهیه است که تا یک ماه آینده به هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران تقدیم می‌شود.

اسدی از ساخت چند مجموعه ورزشی، طرح آب‌رسانی و ساخت مدرسه تا دهه فجر نام برد و افزود: حدود ۷۰ درصد از پروژه‌های تعریف‌شده در زمینه مسئولیت‌ اجتماعی تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

تمرکز سازمان منطقه ویژه پارس بر توانمندسازی نیروهای بومی

وی به تمرکز سازمان منطقه ویژه پارس بر مقوله توانمندسازی نیروهای بومی منطقه نیز اشاره و اظهار کرد: طبق مصوبه سفر مقام معظم رهبری و بر اساس تفاهم‌نامه این سازمان با سازمان فنی و حرفه‌ای استان بوشهر، در رابطه با آموزش نیروهای بومی، تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر از بومیان منطقه، مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را دریافت کرده و مشغول کار شده‌اند.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس این آموزش‌ها را در دو بعد آموزش‌های عمومی و فراگیر و آموزش‌های تخصصی صنعت نفت دانست و اظهار کرد: امسال با توجه به نیاز منطقه به مشاغل تخصصی در صنعت نفت، قراردادی با سازمان فنی و حرفه‌ای برای آموزش مشاغل تخصصی صنعت نفت به‌ویژه در بخش‌های توسعه صنایع و طرح‌های در حال اجرا آماده شده است که به‌زودی امضا می‌شود.

اسدی در پایان تأکید کرد: برای کمک به آموزش و توانمندسازی جوانان منطقه به‌منظور به‌کارگیری در صنایع نیز تفاهم‌نامه‌ای با موضوع آموزش کاربردی و کارورزی برای فارغ‌التحصیلان از سوی دانشگاه صنعت نفت آماده شده است که این تفاهم‌نامه نیز به‌زودی امضا می‌شود.

کد خبر 450525

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =