پروژه‌های پژوهشی باید به ارتقای ارزش افزوده منجر شوند

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب بر توجه به زنجیره ارزش و کسب ارزش افزوده علمی در انجام پروژه‌های پژوهشی و تحقیقاتی تأکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، علیرضا دانشی در نشست تجلیل از پژوهشگران برتر مناطق نفت‌خیز جنوب که روز شنبه (۲۷ آذرماه) برگزار شد با اشاره به اهمیت حوزه پژوهش و فناوری گفت: کشور ما در شرایط حساسی قرار دارد و پرداختن به حوزه پژوهش و تقویت آن، بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: حرکت به سمت رویکرد مطالعه‌محور، خلق و بهره‌گیری از دانش و توجه به اصل نوآوری، باید در اولویت برنامه‌های ما باشد که بی‌شک لازمه آن، توجه به نیروی انسانی و احصای ایده‌ها و فکرهاست.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ادامه داد: زمانی می‌توان از موفقیت در عرصه پژوهش و فناوری صحبت کرد که نگاه ما چه در حوزه پایین‌دست و چه بالادست، به سمت زنجیره ارزش باشد و این بدان معناست که با مدنظر قرار دادن اقتصاد پروژه‌ها، به تقویت ارزش افزوده برسیم.

احیای جایگاه تراز اول مناطق نفت‌خیز، هدف پژوهش‌ها باشد

دانشی تأکید کرد: ارتقای جایگاه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به‌عنوان شرکت تراز اول منطقه باید در هدف‌گذاری پروژه‌های پژوهشی دیده شود.

وی ضمن قدردانی از زحمات پژوهشگران بیان کرد: از پژوهشگرانی که به چاپ کتاب‌های با محتوای فاخر و علمی اقدام کنند، تمام قد حمایت خواهیم کرد زیرا معتقدیم هرگونه هزینه در این حوزه به‌نوعی‌ سرمایه‌گذاری به شمار می‌آید.

در این نشست حسین‌ یاقوت‌نژاد، سرپرست پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب ضمن ارائه گزارشی از دستاوردهای حوزه پژوهش، مهم‌ترین چالش‌های درون‌سازمانی و برون‌سازمانی اداره پژوهش و فناوری را بیان کرد.

کد خبر 450526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =