علم و فناوری، بهترین نوع سرمایه‌گذاری در کشور

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه کشوری که خام می‌فروشد و خام می‌سوزاند در عرصه علم و فناوری سرمایه‌گذاری نکرده است، گفت: بهترین نوع سرمایه‌گذاری در کشور سرمایه‌گذاری در علم و فناوری است.

به گزارش خبرنگار شانا، محمدعلی زلفی‌گل، امروز (دوشنبه، ۲۹ آذرماه) در آیین گرامیداشت روز ملی پژوهش، بهترین نوع سرمایه‌گذاری در کشور را سرمایه‌گذاری در علم و فناوری دانست و گفت: عمده‌ترین مشکل امروز کشور بیکاری است، از این رو و باید ایجاد شغل را به یک نهضت و پروژه ملی تبدیل و همه امکانات کشور را برای ایجاد آن بسیج کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر جوانان کشور شغل داشته باشند و بتوانند از دانش خود برای توسعه و پیشرفت کشور استفاده کنند شور و نشاط اجتماعی افزایش می‌یابد، افزود: از وزیر نفت و معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری برای توجه ویژه به حوزه علم و شرکت‌های دانش‌بنیان تشکر می‌کنم.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه وزارت علوم آماده همکاری با صنعت نفت است، تصریح کرد: ما آمادگی داریم توان نخبگان دانشگاهی را در اختیار صنعت نفت قرار دهیم، از یک استاد دانشگاه و پژوهشگر انتظار می‌رود مسائل و مشکلات کشور را شناسایی کند.

زلفی‌گل با اشاره به اینکه در شرایط کنونی خام‌فروشی و خام‌سوزی مناسب نیست، اعلام کرد: گازی که می‌سوزانیم، کیمیاست، همچنین خام‌فروشی و خام‌سوزی در کشور مناسب نیست. کشوری که خام می‌فروشد و خام می‌سوزاند در عرصه علم و فناوری سرمایه‌گذاری نکرده است.

وی ادامه داد: به جای فروش نفت ۶۰ دلاری، اگر به پژوهشگران اعتماد کنیم، محصولاتی تولید خواهد شد که ارزش چند صد دلاری دارند.

وزیر علوم گفت: در سال‌های گذشته صنعت نفت بیش از هزار میلیارد تومان قرارداد با دانشگاه‌ها امضا کرده است که امیدواریم این حمایت‌ها ادامه یابد.

کد خبر 450580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =