کارگروه نفت و گاز ستاد انرژی در شرکت گاز خراسان‌ رضوی تشکیل شد

نشست کارگروه نفت و گاز «کمیته سوخت» ستاد انرژی استان خراسان‌ رضوی با حضور مدیران شرکت‌های نفت و گاز استانی و منطقه‌ای در محل شرکت گاز این استان برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت گاز خراسان‌ رضوی، مجید خدایی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی روز پنجشنبه (دوم دی‌ماه) در نشست کارگروه نفت و گاز «کمیته سوخت» ستاد انرژی این استان با حضور مدیران‌عامل شرکت‌های بهره‌برداری نفت و گاز شرق، پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد، گاز خراسان رضوی، مدیران پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی و منطقه ۴ عملیات انتقال گاز اعلام کرد: شرکت‌های خدماتی حوزه انرژی باید از سیاست‌های توسعه شهری، روستایی و صنعتی استان آگاه باشند تا بتوانند موازی این اقدام‌ها خدمت‌رسانی کنند.

وی با بیان اینکه اثر این هم‌افزایی به‌وضوح در خدمت‌رسانی به بخش‌های مختف استان دیده می‌شود، افزود: تقاضای ما از مدیران تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت با رویکرد آمایش سرزمین است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی اظهار کرد: برنامه‌ها در هر بخش باید شفاف و قابل اندازه‌گیری باشد و به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان برسد.

در ابتدای این نشست، حسن افتخاری، مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی و دبیر کمیته به ارائه گزارشی از روند گازرسانی به بخش‌های مختلف استان پرداخت و گفت: خراسان رضوی دارای ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک در بخش‌های مختلف مصرفی است.

وی افزود: هم‌اکنون ۹۹.۹ جمعیت شهری و حدود ۹۶ درصد خانوار واجد شرایط روستایی استان از گاز طبیعی بهره‌مند هستند و پیش‌بینی می‌کنیم با تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های در حال اجرا، ضریب نفوذ گاز بخش روستایی استان نیز به بالای ۹۹ درصد برسد.

مدیران حاضر در این نشست در ادامه برنامه‌های اولویت‌دار خود را به‌منظور گذر از فصل زمستان ارائه کردند و مقرر شد با توجه به آغاز فصل سرما و هماهنگی در اجرای برنامه‌های امسال به‌عنوان برنامه‌های کوتاه‌مدت و تدوین برنامه‌های عملیاتی میان‌مدت و بلندمدت استان در حوزه سوخت، نشست‌های کارگروه به‌صورت هفتگی و با جدیت برگزار شود.

مدیران شرکت‌های نفت و گاز شرق، پخش فرآورده‌های نفتی منطقه خراسان رضوی، پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد و منطقه ۴ عملیات انتقال گاز هم در بخشی از این نشست گزارشی از روند تأمین سوخت نیروگاه‌ها و صنایع استان در زمستان ۱۴۰۰ و وضع حوزه کاری خود ارائه کردند.

کد خبر 450804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =