فروش آسان نفت و دریافت پول یکی از موارد راستی‌آزمایی رفع تحریم‌هاست

وزیر امور خارجه تضمین و راستی‌آزمایی را از محورهای گفت‌وگوهای امروز وین برشمرد و گفت: نخست نفت ایران باید به آسانی و بدون محدودیتی فروخته شود و پول نفت به‌صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

به گزارش شانا، حسین امیرعبداللهیان، امروز (دوشنبه، ششم دی‌ماه) در حاشیه پنجمین کنفرانس تاریخ روابط خارجی ایران در پاسخ به پرسشی درباره مذاکرات وین و موضوع دریافت تضمین برای اجرای تعهدهای طرف‌های غربی گفت: دور تازه مذاکرات در وین درباره برجام امروز آغاز می‌شود.

وی افزود: امروز سند مشترک و قابل‌ قبولی روی میز مذاکره‌کنندگان داریم که آنها را اسناد یکم و پانزدهم دسامبر می‌خوانیم، هم در موضوع هسته‌ای و هم تحریم‌ها، از امروز مذاکرات ما حول آن سند مشترک آغاز می‌شود.

وزیر امور خارجه بحث تضمین و راستی‌آزمایی را از محورهای گفت‌وگوهای امروز عنوان کرد و گفت: مهم‌ترین مسئله برای ما این است که در ذیل این واژه‌ها و این موضوعات به نقطه‌ای برسیم که نخست نفت ایران به آسانی و بدون هیچ مرزی فروخته شود و پول نفت به‌صورت ارزی در حساب‌های بانکی ایران وارد شود و ما از همه مزایای اقتصادی در بخش‌های مختلف استفاده کنیم.

کد خبر 450939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =