بیست‌وسومین نشست کارگروه مدیریت مشترک طرح توسعه آذر برگزار شد

بیست‌وسومین نشست کارگروه مدیریت مشترک طرح توسعه آذر با محور بحث و بررسی مسائل مرتبط با تحویل و تحول طرح به بهره‌بردار نهایی این میدان (شرکت نفت مناطق مرکزی ایران) برگزار و تصمیم‌هایی برای تسهیل فرآیند این واگذاری گرفته شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، بیست‌وسومین نشست کارگروه مدیریت مشترک طرح توسعه میدان نفتی آذر روز سه‌شنبه (۳۰ آذرماه)، با حضور کیوان یاراحمدی مجری طرح، مدیران و کارشناسان فنی شرکت مهندسی و توسعه نفت، همچنین پیمانکار مربوطه برگزار شد.

یاراحمدی در این باره بیان کرد: در این نشست عملکرد پیمانکار بیع متقابل در برنامه و بودجه سال ۲۰۲۱ میلادی بررسی شد و ضمن انجام اصلاحات آن، بودجه پیشنهادی پیمانکار در سال ۲۰۲۲ نیز که بیشتر مورد نیاز تسویه قراردادهای پیمانکاران فرعی است، تصویب نهایی شد.

وی افزود: با تمدید راهبری عملیاتی میدان نفتی آذر توسط پیمانکار بیع متقابل تا زمان تحویل و تحول طرح و تداوم اجرای این عملیات راهبری به‌مدت یک سال پس از تحویل و تحول مشروط به تأیید نهایی شرکت ملی نفت ایران، موافقت شد.

شایان ذکر است ظرفیت تولید نهایی میدان نفتی آذر ۶۵ هزار بشکه نفت خام در روز است. این ظرفیت از دی‌ماه پارسال و پس از اجرای موفقیت‌آمیز آزمایش عملکردی ۲۱ از ۲۸ روز، عملیاتی و تولید تجمعی حدود ۵۰ میلیون بشکه نفت خام از این میدان مشترک تاکنون محقق شده است.

میدان نفتی آذر در بلوک اناران، در دماغه کوه‌های زاگرس و در امتداد مرز ایران و عراق واقع شده است.

کد خبر 450952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =