سهمیه خانوارها در طرح پایلوت بنزینی کمتر از ۶۰ لیتر نخواهد بود

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردهای نفتی گفت: تمهیدهایی اندیشیده شده است که سهمیه‌ خانوارها در پایلوت طرح جدید توزیع بنزین، کمتر از ۶۰ لیتر نخواهد بود.

به گزارش شانا، جلیل سالاری صبح امروز در گفت‌وگو با اخبار سراسری شبکه یک سیما، در این باره افزود: در اجرای مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، یک طرح آزمایشی جدید برای توزیع بنزین در سه جایگاه عرضه سوخت در جزیره کیش اجرا می‌شود.

وی افزود: بر پایه این طرح که پایلوت آن در جزیره کیش اجرایی خواهد شد، سهمیه ذخیره شدن بنزین در کارت‌ سوخت خودروها و موتورسیکلت‌ها حفظ می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تأکید بر اینکه در طرح جدید، سهمیه خودروهای عمومی مطابق روال کنونی، اما به حساب بانکی واریز می‌شود، تأکید کرد: برای خودروهای شخصی روال این است که برای همه افراد ۱۵ لیتر بنزین به حساب سرپرستان خانوار و به‌صورت ماهانه واریز می‌کنیم که در این سهمیه واریزی، امکان خرید و فروش، جابه‌جایی، باز گرداندن و نقدکردن سهمیه کارت و مبادله سهمیه وجود دارد.

سالاری تصریح کرد: تمهیداتی دیده‌ایم که سهمیه خانوارهایی که تعداد نفرات آنها کم‌ بوده و سهمیه‌شان کمتر از ۶۰ لیتر خواهد شد، سقف سهمیه ۶۰ لیتری آنها در طرح پایلوت حفظ خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امکان مبادله سهمیه خودروها در ساختار جدید وجود دارد، گفت: با سامانه مبادله‌ای که برای اجرای این طرح پیش‌بینی شده است، سهمیه افراد می‌تواند به‌صورت کارت به کارت به فروش برود، نقد شده یا جابه‌جا شود، بنابراین اعتباری به کارت بانکی اشخاص واریز می‌شود که افراد می‌توانند این اعتبار را بفروشند یا جابه‌جا کنند.

کد خبر 451019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =