استقرار نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی در پالایشگاه گاز ایلام

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از آغاز استقرار نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی با حضور مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌هایی فیزیکی وزارت نفت و رئیس بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت پالایش گاز ایلام، روح‌الله نوریان در نخستین نشست اجرای پروژه پایلوت استقرار سیستم مدیریت دارایی‌های فیزیکی اعلام کرد: در سازمان‌های دارایی‌محور، جریان اصلی کسب‌وکار بر اساس ارزش‌آفرینی از دارایی‌هاست و شرکت پالایش گاز ایلام به‌عنوان یک سازمان دارایی‌محور، از طریق استقرار نظام مدیریت دارایی فیزیکی، هزینه‌ها، ریسک‌ها و عملکرد مرتبط با دارایی‌ها را به‌صورت متوازن در چرخه عمر آنها، بهینه و پایدار و با هدف تحقق اهداف سازمان، مدیریت می‌کند.

وی افزود: استقرار و راهبری نظام مدیریت دارایی فیزیکی در این پالایشگاه سبب بهبود عملکرد مالی، تصمیم‌های سرمایه‌گذاری آگاهانه، مدیریت ریسک، بهبود تولید و خدمات، بهبود و افزایش بهره‌وری و اثربخشی و سرانجام توسعه متوازن سازمان می‌شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام تصریح کرد: پروژه یادشده از آذرماه امسال آغاز شد و طبق برنامه پیش‌بینی‌شده ظرف ۲۴ ماه در پایان سال ۱۴۰۲ پایان می‌یابد.

در همین حال، محمدکاظم پورچرمی، مدیرکل نظام مدیریت دارایی‌هایی فیزیکی وزارت نفت گفت: نظام‌نامه مدیریت دارایی‌های فیزیکی دربرگیرنده سیاست‌های کلی و الزام‌ها در حوزه مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت و پیاده‌سازی در شرکت‌های اصلی این وزارتخانه است و شرکت پالایش گاز ایلام جزو شرکت‌های پیشرو در اجرای زیرساخت‌های این نظام‌نامه بوده و اکنون شاهد آغاز به‌کار عملیات اجرایی پروژه‌ استقرار آن نظام در این شرکت هستیم.

در ادامه مهدی علی‌پور، رئیس بازرسی فنی شرکت ملی گاز ایران با قدردانی از مجموعه شرکت پالایش گاز ایلام بر اهمیت استقرار مدیریت دارایی های فیزیکی در سطح شرکت ملی گاز ایران تأکید و اظهار کرد: با توجه به گستردگی صنعت نفت و گاز کشور و اجرای مؤثر مأموریت‌های این سازمان به دارایی‌های فیزیکی، پروژه یادشده نقشی بسزا در یکپارچه‌سازی فعالیت‌های مدیریت دارایی‌های فیزیکی و ایجاد توازن منطقی در سه جنبه ریسک، هزینه و عملکرد و ارزش‌آفرینی حداکثری از مجموعه دارایی‌ها، ایفا می‌کند.

کد خبر 451051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =