شرایط ایمنی شرکت‌های نفتی مستقر در خوزستان بررسی شد

وضع ایمنی، آتش‌نشانی و محیط‌زیست تأسیسات و طرح‌های شرکت‌های ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، اروندان، مهندسی و توسعه نفت و ملی حفاری ایران با نگاه به وضع موجود، مشکلات و چالش‌های آن، بررسی شد.

به گزارش شانا، وضع رعایت و استقرار الزام‌های اچ‌اس‌ئی تأسیسات و طرح‌های شرکت‌های نفتی مستقر در خوزستان با هدف ارتقای سطح اچ‌اس‌ئی، ضمن توجه به تأکیدات مقام عالی وزارت نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، در نشست‌های کارشناسی و بازدیدهای میدانی از شرکت‌ها با حضور مظاهر انصاری، مدیرکل بهداشت، ایمنی و محیط زیست (اچ‌اس‌ئی) و پدافند غیرعامل وزارت نفت، مانی عبدالله‌زاده، مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران و هیئت همراه و در دیدار با مدیران عامل، مدیران ستادی و رؤسای اچ‌اس‌ئی، پس از رونمایی پروژه‌های جمع‌آوری گازهای مشعل در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، بررسی شد.

در نشست‌هایی با مدیران عامل، مدیران ستادی و رؤسای شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت‌های تابع، ملی حفاری ایران و نفت و گاز اروندان، گزارشی از اقدام‌های انجام‌شده و برنامه‌های در حال اجرا در حوزه اچ‌اس‌ئی ارائه و مشکلات و چالش‌های موجود و انجام پروژه‌ها بیان شد.

مدیرکل اچ‌اس‌ئی وزارت نفت، مشکلات موجود در زمینه تأمین اعتبار پروژه‌ها را ناشی از وضع کنونی کشور دانست که مقطعی است و عنوان کرد: با مدیریت، اتحاد و همدلی از آن عبور می‌کنیم.

انصاری افزود: با توجه به تأکیدها و حساسیت مقام عالی وزارت نفت در زمینه رعایت الزام‌های اچ‌اس‌ئی بی‌شک با پیگیری و بازتاب مشکلات حیاتی و مهم به مدیریت اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت، با حمایت مدیران شرکت‌ها، شرکت ملی نفت ایران و وزارت نفت، برنامه‌ها اجرا می‌شود.

در ادامه مدیر اچ‌اس‌ئی شرکت ملی نفت ایران، حمایت مقام عالی وزارت، شرکت ملی نفت ایران و مدیران شرکت‌ها را از اچ‌اس‌ئی بسیار خوب برشمرد و با توجه به حمایت‌های موجود، تعامل و همکاری خوب و نزدیک مدیریت اچ‌اس‌ئی با مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت، درخواست کرد که با در نظر گرفتن شرایط موجود، پروژه‌ها را بر اساس اهمیت، اولویت‌بندی کنند.

عبدالله‌زاده با اشاره به اقدام‌های انجام‌شده و پیگیری‌های شرکت‌ها برای ارتقای سطح اچ‌اس‌ئی افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه اچ‌اس‌ئی در توسعه و پیشبرد اهداف تولیدی در مناطق عملیاتی، تأکیدات مقام عالی وزارت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران، لازم است با جدیت و تلاش بیشتر به رعایت الزامات اچ‌اس‌ئی پرداخته شود.

در این سفر، بازدیدهای میدانی از تأسیسات و کریدور خطوط لوله شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون و مارون، شرکت نفت و گاز اروندان، دکل حفاری ۸۶ فتح، طرح‌های توسعه‌ای و تأسیسات شرکت مهندسی و توسعه نفت و تالاب هورالعظیم انجام و از نزدیک وضعیت و مشکلات اچ‌اس‌ئی بررسی شد.

در آخرین روز بازدید (سه‌شنبه، هفتم دی‌ماه) نشستی با رؤسای اچ‌اس‌ئی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، شرکت‌های تابع و مدیریت‌ها، نفت و گاز اروندان، مهندسی و توسعه نفت و ملی حفاری ایران برگزار و وضع اچ‌اس‌ئی، مشکلات و چالش‌های شرکت‌ها و راهکارهای عملی برای رفع مشکلات موجود و ارتقای سطح اچ‌اس‌ئی بحث و بررسی و تصمیم‌های لازم گرفته شد.

انصاری در این نشست با بیان اینکه نیروهای مستعد و توانمندی در مناطق نفت‌خیز جنوب، مهندسی توسعه نفت، ملی حفاری و اروندان وجود دارند، گفت: با بهره‌مندی از دانش و تجارب آنها می‌توان در زمینه رفع مشکلات در حوزه اچ‌اس‌ئی و دستیابی به اهداف مدنظر اقدام کرد.

وی بر اجرای مدیریت ریسک و مدیریت تغییر تأکید کرد و مدیریت ریسک را در رأس برنامه‌های اچ‌اس‌ئی شرکت‌ها و حیاتی دانست.

کد خبر 451059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =